/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Billeder fra computeren til DV
Fra : spimmer
Vist : 574 gange
300 point
Dato : 17-10-08 15:40

Hejsa.
Jeg har en masse personlige billeder, som jeg gerne vil dele med min familie på TVét.
Jeg har prøvet adskillige programmer, som skulle være til det brug. MEN - hver gang får jeg meldingen fra DVDén: IKKE LÆSE.
Er der nogen, der kan hjælpe mig videre?
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-10-08 15:50

Prøv at brænde dem som dokumenter

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-08 15:53

Du kan jo så lave en DVD med et slideshow af dine billeder,
det kan man med Microsoft Photo Story 3, hent det her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=92755126-a008-49b3-b3f4-6f33852af9c1

mvh klaudi

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-10-08 15:56

Du kan gøre det, hvis ellers din DVD maskine er foto kompatibel, lægge dine billeder ud i jpg format på en almindelig CD; gerne sorteret i mapper.
Så vil du kunne læse dem med din DVD maskine og se dem på husaltret!

Selv på en almindelig CD kan der være rigtig mange billeder = 700 Mb, men der kan naturligvis være endnu flere på en DVD med 4,7 Gb.

Billederne skal blot lægges ud som filer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-08 16:08

Den primære årsag er nok at dine billeder er i et format DVDen IKKE kan læse......

Så hvilket format er dine billeder i og HVAD kan DVDen læse.....

Det første kan du se i stifinder og det andet i brugsforvirringen til DVDen....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-08 22:12

Hvorfor ikke benytte et program, som kan lave en CD/DVD (det være sig billeder, musik, film mv.)?
Her i huset benyttes Nero... brug et par minutter på at kige på dit program. Normalt... hvis noget er normalt, så medføler der et brænderprogram til din PC (eller din brænder).
Som sagt... så benyttes Nero her i hytten, og det brænder (og redigere) alt hvad hjertet begærer
Hvilker "software" du benytter bør du oplyse, ellers får du lige så mange muligheder (og svar) som der er brugere på Kandu... (og det er mange)!
Jeg vil enda vove den påstand, at i 9 ud af 10 tilfælde, så har du (og andre) stiftet bekendskab med "Nero"... om man så syntes om det, eller ikke... skal jeg lade være op til brugeren selv, men det kan det meste... "til husbehov".
Som "severino" er inde på... så komer det også an på din DVD maskine, men er den af en dato efter 2000 så burde du ikke have problemer. Ikke hvis det er "kreeret" i Nero.
Hygge... og fortsat go' weekend

NB: http://www.nero.com/eng/index.html?NeroSID=3e4d7a345e921a5ca1c6b5260f93872d

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 19-10-08 13:33

Hej.
Jeg har afprøvet alle jeres forslag. Intet virker på min DVD afspiller - som kan læse .jpg filer.
Alle mine billeder er i .jpg formatet.
Jeg har prøvet med følgense programmer:
Ashampoo Burning Studio 6 Free
DVD Photo Slideshow
Express Burn og flere andre.
Stadig kun: IKKE LÆSE.
mvh
spimmer

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 19-10-08 13:36

Brug format factory til at ændre formatet

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 19-10-08 13:37

Så brænder du åbenbart forkert....

Muligheder:

DVDen er en RW - stuemaskinen kan ikke læse RW-skiver
DVDen er IKKE afsluttet - det kan stuemaskinen så heller ikke acceptere
Du har for mange biblioteker - stuemaskinen kan måske KUN håndtere et vist antal (biblioteker og filer.. )

Det mest sandsynlige er nok at du bruger et skiveformat (+ - ) som stuemaskinen IKKE kan læse.

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 20-10-08 10:24

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-08 13:29

Selv tak - hvad var så løsningen/problemet ?