/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tagtæt? til utæt tagpaptag
Fra : ljtma
Vist : 4117 gange
100 point
Dato : 17-10-08 14:33

Tagpap-taget over min stue er desværre blevet utæt. For at få styr på det har jeg tænkt mig at bruge noget der vist nok hedder "tagtæt" og "male" et tykt lag af det ovenpå tagpappen.
Mon det er godt ??? eller findes der mon noget som er bedre ?? eller måske nemmere at ha' med at gøre ??
Det er kun ca. 4år siden tagpappen blev lagt (af autoriseret firma), så hvis jeg kan få taget tæt til en rimelig pris vil det være alle tiders.
På forhånd tak for hjælpen -

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-10-08 14:46

Citat
Det er kun ca. 4år siden tagpappen blev lagt (af autoriseret firma),

4 år siden.Det lyder ikke af meget.Alt efter hvordan underlag var,og evt.aftale,mener jeg der må komme en form for garanti,ind i billedet.En holdbarheds-horisont,på fire år mener jeg ikke du bør finde dig i.Andre tagtyper ydes der både 20 og 30 års garanti på.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-10-08 14:51

Det ligger nok som mit garagetag oven på brædder, ikke på plader,
og det er uheldigt fordi underlaget arbejder.

Ca hvert tredie år må jeg tættne med asfalt tætning...

Her skal du købe det der indeholder fibre, så følger det med, uden at revne.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-10-08 15:19

hvis dit tag kun er 4 år gammelt er der stadig garanti på det. så bare hen til firmaet der har lavet det og få dem til at gøre noget ved det.
tagtæt er en fugemasse, som man bruger i nødstilfælde når et tag er utæt,men det er kun en midlertidig lappeløsning. du skal have fundet hullet og have det lappet ordentligt. ellers får du aldrig et godt resultat.

tømreren

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-10-08 16:51

Du må benytte dig af garantien:
http://www.icopal.dk/Produkter/Tagpap.aspx
Hvis du læser på denne side er der 15 års garanti på deres produkt, og mon ikke din vil ligne noget sådant?

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-08 17:12

Tagtæt er en udmærket NØDLØSNING. Jeg har selv brugt det flere gange på garagetaget for at lappe revner i pappet (20 år gammelt pap), men det holder kun et år eller to. Nu har jeg fået nyt pap på, og du skal helt sikkert forsøge at få dit udbedret under garantien - som du kun har juridisk hvis arbejdet er lavet med regning ;-P

Kommentar
Fra : journey

Dato : 18-10-08 17:49

Du ringer til det autoriserede firma, der har lagt taget, de kommer og udbedrer skaden.
Hvor svært kan det være.

Tagdækkeren

Godkendelse af svar
Fra : ljtma

Dato : 09-11-08 17:21

Tak for svaret myg.