/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Enklave?
Fra : wendt18
Vist : 744 gange
20 point
Dato : 18-03-03 09:55

Da ordet enklave indgår i en opgave jeg skal skrive, og jeg ikke har nogen idé om hvad det betyder, vil jeg blive glad, hvis nogen kunne fortælle mig det!
På forhånd tusind tak!!
Mvh. Pernille

Kommentar
Fra : mseest

Dato : 18-03-03 10:05

Hej Pernille!

Ifølge Politikens Nudansk ordbog står der:

enklave subst. = landområde, der er omsluttet af fremmed statsområde.

Mvh

mseest

Kommentar
Fra : lenebang

Dato : 09-08-03 10:31

hej pernille
vi bruger i min uddannelse ordet "enklave" i forbindelse med at karakterisere forskellige bymæssige, monofunktionelle områder. Eksempelvis bolig-enklaver, altså en ophobning af boligbyggeri i et område, som tilsammen udgør en enklave. Jeg ved svaret kommer lidt sent ...