/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Visning af fælles kalender?
Fra : theking20000
Vist : 2777 gange
100 point
Dato : 17-10-08 08:00

Er det muligt at få Fælles Kalender vist i Outlook "Default", i stedet for at man ved opstart af Outlook/kalender skal sætte fluebenet?

PFT.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 17-10-08 10:17

Prøv - KØR/ regedit - søg efter Outlook og se om der
er noget DER, der kan ændres.
Ellers er det endnu en af disse ting man må lære at leve med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-08 10:39

Du kan vel bare lave en genvej til denne fælleskalender og sætte dit Outlook icon på den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-08 18:14

Citat
Introduktion til kalenderdeling
Vis alt
Skjul alt

Du kan dele kalenderoplysninger med andre personer vha. Microsoft Office Outlook 2007 på mange måder.

I navigationsruden (Navigationsrude: Den kolonne til venstre i Outlook-vinduet, der indeholder grupper, f.eks. Genveje og Post samt genvejene eller mapperne i de enkelte ruder. Klik på en mappe for at få vist elementerne i mappen.) i kalenderen findes der flere hyperlinks, du kan bruge til at komme hurtigt i gang med kalenderdeling.

I denne artikel beskrives de måder, du kan dele kalenderoplysninger på vha. hyperlinks i navigationsruden i kalenderen.

De viste hyperlinks afhænger af, hvilke konti der er konfigureret i Outlook-profilen. I denne illustration vises, hvad en person med en Microsoft Exchange-konto kan se.

Åbne en delt kalender Når du bruger en Exchange-konto, kan du åbne en anden persons Exchange-standardkalender, hvis personen har givet dig tilladelse til at gøre dette.
Hvis den anden person, hvis kalender du vil åbne, ikke har givet dig tilladelse til at se den, bliver du bedt om at anmode den pågældende person om den nødvendige tilladelse. Hvis du klikker på Ja, åbnes en e-mail med en anmodning automatisk. I meddelelsen bliver personen anmodet om at dele sin kalender med dig, og der er også mulighed for at dele standardkalenderen med den pågældende person.

Når du har åbnet en delt kalender for første gang, føjes kalenderen til navigationsruden. Næste gang du vil se den delte kalender, kan du klikke på den i navigationsruden. Se Dele kalenderoplysninger hurtigt med hyperlinks i navigationsruden.

Dele kalenderen Når du bruger en Exchange-konto, kan du dele din Exchange-standardkalender med en anden person. Denne person modtager en e-mail-besked om, at du har delt kalenderen. Du kan også anmode om, at modtageren deler sin Exchange-kalender med dig. Se Dele kalenderoplysninger hurtigt med hyperlinks i navigationsruden for at få yderligere oplysninger.
Tip! Hvis du vil dele en kalender, du har oprettet, som ikke standardkalenderen, skal du højreklikke på kalendernavnet i navigationsruden og derefter klikke på Del kalendernavn .

Sende en kalender via e-mail Du kan sende en af de kalendere, du ejer, i en e-mail til en anden person. Dette er en type internetkalender, som kaldes et kalendersnapshot. Kalenderen vises i meddelelsesteksten i e-mailen. En bruger af Office Outlook 2007, der modtager et kalendersnapshot, kan dog vælge at åbne kalenderen som en Outlook-kalender. Derved kan brugeren få vist kalendersnapshottet og den aktuelle kalender side om side eller overlappende.
Modtagere af kalendersnapshot modtager ikke de ændringer, du foretager i kalenderen, medmindre du sender dem et nyt kalendersnapshot. Se Dele kalenderoplysninger hurtigt med hyperlinks i navigationsruden for at få yderligere oplysninger.

I forbindelse med kalendere, modtagere kan abonnere på og holde opdateret med ændringer, du foretager, kan du overveje at bruge internetudgivelser. Se næste afsnit, Udgive en kalender, for at få yderligere oplysninger.

Udgive kalenderen Du kan udgive Office Outlook 2007-standardkalenderen på Microsoft Office Online og styre, hvem der har adgang til kalenderen på Office Online. Hvis du vil udgive en internetkalender, skal hverken udgiveren eller brugeren bruge en Exchange-konto. Se Dele kalenderen på Office Online.
Tip! Hvis du har adgang til en webserver, der understøtter WebDAV-protokollen (World Wide Web Distributed Authoring and Versioning), kan du vælge at udgive kalendere på den pågældende server i stedet for. Udgivelser på Office Online giver dog øget styring med, hvem der har adgang til kalenderen. Se Dele kalendere på en webserver for at få yderligere oplysninger.

Tilføje en ny gruppe I navigationsruden organiserer Office Outlook 2007 som standard kalenderne i tre grupper — Mine kalendere, Andre brugeres kalendere og Andre kalendere. Du kan omdøbe disse grupper eller oprette yderligere kalendergrupper for at organisere kalenderne på en måde, der passer bedre til din arbejdsform.
Tilbage til toppen

Se også
Åbne en anden persons Exchange-kalender
Ændre indstillinger eller fjerne kalendere, som er udgivet på Office Online
Dele kalenderoplysninger
Få vist og abonnere på internetkalendere
Introduktion til internetkalendere
Introduktion til udgivelse af internetkalendere
Kalender II: Se og bruge flere kalendere
Udgive en kalender på en WebDAV-server
Udgive en kalender på Office Online
Var disse oplysninger nyttige?

Fortæl Microsoft, hvordan oplysningerne var nyttige (valgfrit): Fortæl Microsoft, hvordan vi kan gøre oplysningerne nyttigere (valgfrit):
Fortæl Microsoft, hvad du forsøgte at gøre (valgfrit):

Din feedback sendes.

Tak, fordi du sender din feedback til Microsoft.
Ændre min feedback
Microsoft kan ikke svare på alle kommentarer, som vi modtager. Feedback bruges dog altid til løbende forbedringer af vores produkter og løsninger.

Har du brug for support, eller har du et forslag til et produkt? Kontakt os.

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 18-10-08 15:19

Hej Fijala!

Sikke en masse muligheder!
Måske er det på sin rette plads at komme med nogle flere informationer:
Vi har i Exchange miljø (Ofiice 2003) delt den fælles kalender i offentlige mapper.
Og det er også fint nok. Kalenderen kan jeg sagtens få til at fremgå i navigationsruden. Men den er default ikke sat til visning - Det var det jeg gerne ville !!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 15:29

Derfor laver du også bare en genvej....

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 21-10-08 10:13

Hej refi,

Fælles kalender er tilføjet "andre kalender" og vises i navigationsruden (Er det det du mener?). Men visningen SKAL aktiveres med "flueben" - Og det er det jeg ønsker default at være slået til.

Hvis vi ikke taler om det samme, må du gerne uddybe oprettelsen af genvejen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-08 10:22

Du har da en "sti" til denne fælleskalender....

Det er den der skal stå i genvejen

Ellers forstår jeg ikke hvad du mener

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 24-10-08 08:05

Hej refi,

Jeg ønsker at starte "min egen" Outlook med egen kalender, mail osv. og under andre kalender have fælles kalenderen startet default.

Annuller spørgsmålet
Fra : theking20000

Dato : 17-11-08 07:28

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål