/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word 2007 email
Fra : Fijala
Vist : 989 gange
300 point
Dato : 16-10-08 21:25

På jobbet har vi flere forskellige word versioner alt efter hvor vi sidder i systemet. Min version er Word 2007 samt Vista Business.
På serveren er der oprettet en del "master" dokumenter og regneark, der gør at det hele er ret enkelt at gå til ved tilbudsgivning, skrive følgesedler osv. Hvis jeg vil lave en bestemt følgeseddel til en bestemt kunde, åbner jeg "Master" følgesedlen der er oprettet i Word 2003. Når den åbner er der forhånd indsat email modtagere der modtager denne følgeseddel når jeg klikker på Send, bla Fragtmanndscentralen osv. Men da jeg bruger Outlook 2007 som mit email program og den som har lavet masteren bruger Outlook Express og Xp Pro vil den ikke sende via Outlook 2007 men gerne bruge Windows mail.

Hvor i alverden finder jeg en indstilling i mit Word 2007 der kan ændre det på netop min pc.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-10-08 22:38

Underligt at den som har lavet "masteren" ikke bruge outlook, samt adresse listen
på exchange serveren...

mener den eneste måde du kan gøre det på er at i stedet for at klikke på
"mail" iconet skal du i filer menuen vælge "send til" >>Distributionsliste og dernæst
vælge modtagere udfra dit adresse kartotek, men før den sendes mener jeg du skal
åbne outlook

Kommentar
Fra : umarsuper

Dato : 16-10-08 23:26

Du burde se næremere på indstillingerne i word 2007, enten kan det være at det er dig der har rodet med indstillingrne... Men det burde hjælpe dig....hvis ikke så skriv til mig..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-08 17:55

Nu har jeg idag prøvet fra flere pcer der alle bruger outlook, mens den som har lavet masteren og fra tid til anden stadig også skal bruge masteren bruger jo som sagt outlook express og vil ikke ret gerne skifte.
Rod i indstillingerne er der så ikke, men der må jo være et sted du kan vælge hvilket mail program der skal bruges til at sende med.

Som det er nu på min pc, åbner Windows mail sig når jeg klikker send, og da jeg jo så har været nødt til at opsætte Windows mail for at få det sendt, er den side af sagen i orden. Men det er jo alligevel noget rod for man vil jo gerne have tjekket om den nu også er sendt og der skal man så tjekke under sendt post i Windows mail istedet for. Det er jo irriterende når nu man slet ikke bruger det , men Outlook 2007.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-10-08 18:22

hmmm,
sæt dig selv på som modtager også. så skulle den gerne dukke op i outlook.
men det er selvfølgelig ikke en garanti for at de andre har modtaget mailen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-08 18:29

ja den har jeg også tænkt på, men det er sgu mere fordi jeg gerne vil kunne finde en indstilling. Jeg har lige fået ny sekretær og hun sidder jo med samme problem og hun er specielt ked af at skulle bruge flere mail programmer for at tjekke om nu alt er sendt osv.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-10-08 22:25

er "master skabelonen" låst så du ikke kan ændre den ??

prøv at åbne word luk det dokument som åbner, vælg derefter åbn og vælg skabelon
find den det drejer sig om, du får så hvis ikke den er låst mulighed for at ændre/redigere i den
du skal så finde felterne med email (under brevfletning) og ændre det til en anden
adresse liste som ligger på serveren (hvis echange-server, under fælles mapper)
således har du adgang til adresse listen fra flere computere og kan bruge outlook

hvis du ikke kan redigere i den, så kopier al teksten fra skabelonen over i et nyt dokument
og derfra bruge brevfletning som før nævnt.
gem som skabelon. og læg den på server hvor de andre ligger.

windows mail er bare en nyere udgave af outlook express de arbejder på samme måde.
outlook2003 & outlook2007 samarbejder begge veje, 2007'en kan bare lidt mere end 2003'en

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-08 15:29

dk jeg er helt med på windows mail og express er af samme skuffe og outlook 2003 0g 2007 ligeså.
Master er ikke skrivebeskyttet da det jo er den vi går ind og redigerer i til hvert enkelt forsendelse. Den er blot udfyldt med det mest nødvendige såsom modtager adresse osv. Det er til den samme kunde den brugesd da vi har ca 1000-1200 forsendelse dertil om året. Vi er lagerførende med deres produkter så vi skal sende fra os og til deres forsendelse. Masteren er så man med F11 kan hoppe fra felt til felt og skrive den dato o.lign der er relevant. Men jeg kunne selvfølgelig prøve at lave en anden Master der er beregnet til Office 2007 så vi har 2 Mastere.

Men det er stadigvæk ikke lige det jeg søger, men det er måske den eneste løsning der er på problemet.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 300 point
Dato : 18-10-08 16:47

Når du arbejder i en skabelon, hentes info derfra og åbnes i et nyt dokument..

der må være et sted i master skabelon hvor det er defineret hvor den skal hente
mail info fra, prøv at rende skabelon formularen igennem, husk at vælge at åbne skabelon.

sikkert et unødigt link men
http://support.microsoft.com/kb/294683/da

http://support.microsoft.com/kb/925264/en-us

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-10-08 19:41

Kan sgu ikke få det til at virke som jeg vil og har nu lavet distributionslister med alle de adresser hun skal sende til. Og hun kan endda også finde ud af at bruge det.

Jeg tror ikke der findes en indstilling til det i Office 2007

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 21-10-08 19:42

Tak for svaret dk. Du forsøgte jo alligevel med at hjælpe selv om det ikke lige løste sig. Du skal sgu have for besværet