/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan man kræve en ny????
Fra : Axelise
Vist : 539 gange
200 point
Dato : 16-10-08 17:21

Lige nu er jeg bare verdens mest uheldige person...jeg ved fandme (undskyld) ikkke hvad der sker!
Står i en økonomisk kattepine fordi jeg netop har valgt at sige mit job op...og så går ALT omkring mig bare itu og jeg er tvunget til at købe nyt, selvom jeg ikke har råd.

Sidste strålende eksempel er min nye computer som jeg netop har bestilt med hjælp fra flinke kandu-folk : En ACER Aspire M3641 fra Wupti.com
Den ankom tirsdag aften og i eftermiddag fik jeg så hjælp af en kyndig person til at installere den.
MEN.....den booter ikke op, den vil simpelthen ikke starte. Der er lys i maskinen, men der kommer kun et par lysglimt på skærmen og computeren starter aldrig rigtig op.
Jeg har nu skrevet en udførlig fejlmelding til Wupi.com eftersom jeg ikke kunne komme igennem telefonisk (de lukker kl. 16) . I morgen sender jeg computeren retur med alle løsdele, da jeg ønsker at få en ny tilsendt.
Så mit spørgsmål er:
Kan jeg kræve og forvente at få en ny, eller kan jeg risikere at den bliver sendt til reparation mens jeg skal vente i månedsvis på at få en ny???? Jeg står i en situation, hvor jeg har meget svært brug for en computer til at kunne søge jobs og kommunikere rundt omkring for at få mit arbejdsliv til at falde i hak igen. Jeg er stresset nok i forvejen og kan slet ikke UDHOLDE tanken om ENDNU en udfordring i mit liv. Jeg har RIGELIGT i forvejen
Har tænkt mig at ringe til Wupti.com i morgen, - er der nogen gode råd til hvad jeg bør pointere eller slå på????

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-10-08 17:25

Der er 14 dages fuld returret ved køb via internettet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-10-08 17:34

Trejde gang den skal til reparation for den samme fejl, kan du forlange en ny eller pengene retur.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-08 17:34

Ja - du skal ikke bede om at få den lavet - blot returnere den - så er der råd til risengrøden.....

Og selvfølgelig har du gemt indpakningen....

Vælger du IKKE at returnere men at gøre krav på garantien, skal du IKKE forvente at få en ny....

Det er vilkårene og der er sælger i sin gode ret....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-10-08 17:45

Ja benyt dig af din 14 dages returret og send den ind til Wupti. Efterfølgende kan du jo finde en anden af samme model et andet sted vel.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 210 point
Dato : 16-10-08 17:49

Vupti.com er ikke et sted jeg ville handle. Alene den noget agrasive reklame, syntes at bortlede opmærksomheden på god service og kundepleje.
Derfor syntes jeg, du bør bruge din fortrydelses ret og sende hele dynen tilbage, og husk at få kvitering for det.
Betal hellere lidt mere lokalt, og få kortere vej til en du kan gå hend og tage i kravetøjet, hvis der er noget der svigter.

Aldrig mere Fupti dum com

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 16-10-08 17:49

Ok, det er så måden at gøre det på. At returnere den. Jeg har skrevet i min mail at jeg vil have en ny, - nu ringer jeg til dem i morgen og hører hvad de siger. Hvis de ikke vil give mig en ny, må jeg fortælle dem, at jeg leverer varen retur. Så kan de selv vælge. Måske de vil give mig en ny så? De har jo intet at tabe på det.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-10-08 17:51

Hvis den er ny, har du altid 14 dages fuld returret.

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 16-10-08 17:52

Tak for svaret severino.
Du har nok ret i hvad du siger. Man er jo bare på herrens mark, når man ikke ved så meget om den slags elektronik.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-10-08 18:00

Jeg er helt enig med severino og især hvis du er lidt usikker på hvad for pc du vil have. Gå endelig ind i en forretning hvor du selv kan få lov til at stå og lege med en ny pc for at se om det er noget. Det koster nok ldt mere men de penge er jo givet godt ud for at slippe for bøvl.
Jeg er ked af at høre om dine uheldigheder for ellers synes jeg nethandel er ok. Jeg gør det selv og har faktisk aldrig været uheldig, endnu da. Held og lykke med dit køb.