/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
THE og massage under graviditet
Fra : Tulletine
Vist : 843 gange
100 point
Dato : 11-10-01 11:47

Hej,
Efter en laaaaang kamp er jeg endelig blevet gravid via IVF og vil derfor undgå at gøre noget forkert hvor jeg kan (hvem vil ikke det).
Mit 1. spørgsmål er om der er speciel the der er ekstra godt at drikke for gravide og nogen jeg bør undgå ?
2. spørgsmål er om massage er godt eller skidt under en graviditet ? Der bliver jo trykker på en masse punkter og kørt frem og tilbage på medianlinierne men det kan måske ikke påvirke eller ?
På forhånd 1000 tak.
TulleTine

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-01 14:02

In article <SPdx7.8072$%D3.662369@news000.worldonline.dk>,
"Tulletine" <Tulletine.news@kandu.dk> wrote:

> Efter en laaaaang kamp er jeg endelig blevet gravid via IVF

Hjerteligt tillykke herfra.

> og vil
> derfor undgå at gøre noget forkert hvor jeg kan (hvem vil ikke det).
> Mit 1. spørgsmål er om der er speciel the der er ekstra godt at drikke
> for gravide og nogen jeg bør undgå ?

Undgå the med meget garvesyre og afførende virkning.

> 2. spørgsmål er om massage er godt eller skidt under en graviditet ? Der
> bliver jo trykker på en masse punkter og kørt frem og tilbage på
> medianlinierne men det kan måske ikke påvirke eller ?
> På forhånd 1000 tak.

Mavemassage vil være pragtfuldt senere i graviditeten, så det bør du
opfordre din partner til.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Accepteret svar
Fra : AnnaS

Modtaget 100 point
Dato : 11-10-01 15:42

Tillykke med graviditeten.
Det er godt at drikke hyben-, solbær-, citron-te p.g.a det c-vitamin, som er vigtig for jernoptagelse og for vækst af kropsvæv. I slutningen af din graviditet er det desuden vigtigt, at du får K-vitamin, som f.eks findes i kål og spinat - det hjælper også på kvalme. Spædbørn fødes uden tarmbakterie og kan ikke selv danne k-vitaminet.
Massage med linolsyre og linolensyre, som findes i tidsel-, solsikke-olie er vældig godt for fostrets vækst. Massagen bør være nænsom.
Håber det kan bruges !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-01 23:25

"Tulletine" <Tulletine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:SPdx7.8072$%D3.662369@news000.worldonline.dk...
> Hej,
> Efter en laaaaang kamp er jeg endelig blevet gravid via IVF og vil
> derfor undgå at gøre noget forkert hvor jeg kan (hvem vil ikke det).
snip

Hjerteligt tillykke, det er bare så dejligt for jer.
Jeg aner ikke noget om te eller massage, men jeg kender selv til det
du er midt i.
Jeg vil bare sige til dig: husk at være dig selv. Man kan nemlig blive
så fokuseret på at alt skal være perfekt, man vil nemlig aldrig gøre
noget der (måske) kan være skadeligt for barnet. hvis man ikke passer
på så drejer hele ens liv om graviditeten og det har hverken du eller
barnet godt af.
Selvfølgelig skal du passe på, men det er tit tankerne der løber af
med een og det kan være hårdt at belaste sig selv psykisk med alt hvad
der *kan* ske (hvad nu hvis...)
Nyd det som du bedst kan og tag det som det kommer. Med omtanke og
rimelighed kommer du langt og alt skulle så gerne gå som det skal.

med bedste ønsker om det, der nu er på vej

VH jakob

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-01 08:07

Hej

Da jeg blev gravid fik jeg at vide at man gerne måtte drikke te, men at
urtethe var det der var bedst for kroppen, og selvfølgelig skulle man ikke
drikke ti kopper om dagen. Jeg satte den regel for mig selv at jeg højest
måtte drikke to kopper om dagen, og derudover en pokkers masse vand. Vand
skulle være det allerbedste når man er gravid.
M.h.t massage, så har jeg en massagebog, hvor der b.l.a er et kapitel, som
hedder massage af gravide. Så låner du den på biblioteket eller køber den,
så er du da sikker på ikke at trykke på nogle forkerte punkter. Bogen
hedder Politikens ny massagebog.
Held og lykke med graviditeten.
Knus fra mimi

"Tulletine" <Tulletine.news@kandu.dk> wrote in
news:SPdx7.8072$%D3.662369@news000.worldonline.dk:

> Hej,
> Efter en laaaaang kamp er jeg endelig blevet gravid via IVF og vil
> derfor undgå at gøre noget forkert hvor jeg kan (hvem vil ikke det).
> Mit 1. spørgsmål er om der er speciel the der er ekstra godt at drikke
> for gravide og nogen jeg bør undgå ?
> 2. spørgsmål er om massage er godt eller skidt under en graviditet ? Der
> bliver jo trykker på en masse punkter og kørt frem og tilbage på
> medianlinierne men det kan måske ikke påvirke eller ?
> På forhånd 1000 tak.
> TulleTine
>