/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Semmer svar.
Fra : Mosebaek
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 16-10-08 15:59

Ja,så får jeg igen lyst til at lufte min anti-sympati for disse "godgørende" organisationer.Hvor de (tilsyneladende) først og fremmest samler ind til Deres strømlinjede kontor faciliteter og kæmpe lønninger.Husker endnu Jørgen Poulsen affæren.Husker også affæren med indkøb af kontor møbler,til den nye direktør i Kræftens Bekæmpelse.Det er ikke ligefrem det ydmyge islæt,der præger de høje herrer.Derfor kan jeg fuldstændig gå ind for semmer`s svar i tippet http://kandu.dk/tip18695.aspx.
Jeg synes det er SÅ rigtig skrevet på alle måder....... Forsker mig her og forsker mig der.Igår var det fremme at en forsker har fundet ud af at højtuddannede kvinder havde større risiko for brystkræft end lavtuddannede?????????? Jeg forsker også:Jeg har fundet ud af at kvinder har større risiko for livmoderhalskræft,end mænd.Selvfølgelig kan vi ikke undvære forskning.Det seriøse,vel at mærke.
Skal ha`en blund nu.Vender tilbage senere.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-10-08 16:11

Linket virker vist ikke http://kandu.dk/tip18695.aspx
Men det er fra tippet:Red Søren. Her er et uddrag,som jeg går helt ind for:
Citat
Thomas
du antyder tillige
at det skulle være bedre at støtte Kræftens Bekæmpelse

Aldrig
vil jeg yde så meget som en krone til dette mægtigt pengecirkus
hvor hundreder af højt astimerede personer personer
lever en gylden tilværelse på andres frygt

Lige siden allerede før 2. verdenskrig
har den organisation jævnligt proklameret
at nu er det lige om hjørnet med løsningen på kræft

Fakta er desværre
at de har absolut intet ønske om at fjerne kræft
hvad skulle de mange hundrede højt betalt forskere så give sig til?
langt hovedparten ville gå arbejdsløse resten af livet
for de kan ikke bruges andre steder
for ingen steder flyder hundreder af millioner i så lind og konstant en strøm

Forvent derfor ikke
at Kræftdrengene løser kræftens gåde
lige så lidt som f.eks. Røde Kors løser fattigdom noget steds hvor de kommer frem
jeg har desværre oplevet dem i felten
det er forfærdende

Barske ord - men desværre sande

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-08 16:15

Her er linket.
http://kandu.dk/tip18695.aspx
(linket havde et punktum for meget)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-10-08 16:45

Jeg kan langt hen ad vejen være enig, men som tidlige kræftpatient har jeg fået god hjælp af Kræftens Bekæmpelse, og som tidligere frivillig i Røde Kors ved jeg også hvor meget forkert der står i aviserne. Så læs omtalerne og træk 50% fra, det passer nogenlunde.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-08 20:30

Hvor kommer mon alle de store penge fra, til høje lønninger og aftrædelse.
Mon det er det første der bliver samlet ind til.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-10-08 21:08

Citat
Hvor kommer mon alle de store penge fra, til høje lønninger og aftrædelse.
Mon det er det første der bliver samlet ind til.

Ja,jeg har mine anelser.Derfor er der lukket her,når der er indsamling.
Jeg ta`r batteriet ud af dørklokken,mens det står på.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-10-08 21:15

Citat
Her er linket.
http://kandu.dk/tip18695.aspx
(linket havde et punktum for meget)
Tak Eyvind.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-10-08 21:26

Tak for svaret Eyvind.Vi er vist enige,hvad dette angår.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind