/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vinter dæk
Fra : John_Dolk
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 15-10-08 22:38

Hej
Jeg skal til at bestille vinter dæk ved tHansen og valget står mellem Contineltal TS-810 eller Michelin Alpin A3. Størrelsen er 185/65-15 88T. Hvad vil folk anbefale og hvorfor?
Venlig hilsen
J_D

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-10-08 22:46

Alpin A3 ville jeg vælge.

De skulle efter sigende have et bedre vejgreb.

De er også mere støjsvage, end conti.

Men begge dæk er fremragende dæk.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-10-08 22:57

Man skal altid køre på Michelin. De er GENIALE, og den merpris du giver for Michelin får du igen i form af mange flere kilometer.

Continental er enormt komfortable, men alt for få kilometer i dem og så har de en mani med at eksplodere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-10-08 02:55

Begge er gode dæk. Min personlige favorit er Michelin.

Flash'es besyndedelige oplevelser med eksploderende dæk er vist gået dagspressens næse forbi og bør nok ikke tillægges særlig vægt.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 16-10-08 08:21

I det seneste nr. af FDM er Contineltal TS-810 også Michelin Alpin A3 er med på banen som de bedste.

Læs testen her:

http://www.fdm.dk/public/biler/driftogvedligeholdelse/altomdak/daktest/vinterdaek2008/vinterdaktest2008.htm

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 16-10-08 16:08

Min personlige dæk religion er nok mest til Michelin.
Men er i øvrigt enig med de andre kommentarer.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-10-08 18:03

3773:

Mine "besynderlige" oplevelser kommer fra det firma jeg er i som har ca. 40 biler der kører ca. 140.000 km. om året. Alle bliver leveret fra nye med Continental dæk, og vi har haft en del af dem der hvor dækkene har eksploderet på motorvejen - vel at mærke uden overlæs eller for høje hastigheder (og de er heller ikke blevet udsat for det tidligere).

Når bilerne efterfølgende får Michelin dæk monteret er der ingen problemer med dem, og ca. dobbelt så mange km. i Michelin dækkene som i Continental dækkene.

Så dagspresse eller ej, så er det facts at Continental dæk overhovedet ikke har samme standard som Michelin på nogle områder - og økonomisk er der intet sparet på at købe billige dæk, så Michelin kører MEGET længere end de billige - og med en super komfort og køreegenskaber.

Der kommer aldrig andet end Michelin dæk på min bil.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-10-08 20:04

Flash77, ifald du har ret (og ikke overdriver) burde dagspressen og ikke mindst Continental have hørt om dette. Med din øvrige opførsel in mente, kan jeg kun sige: "Jeg tror dig ganske simpelthen ikke". Men derfor kører jeg nu alligevel på Michelin (af gammel vane)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-10-08 20:07

....ikke at forglemme FDM, som ellers er ret skrap til at opsnuse, når noget ikke er godt!

Kommentar
Fra : ara

Dato : 16-10-08 21:59

Jeg har en kammerat som har et mindre dækfirma.
Jeg har lige talt med ham over telefonen.
Han har intet hørt om det med continental dækkene.

Jeg har iøvrigt lige selv fået monteret conti TS-830 på mine
vinterfælge.

Jeg tror dog stadig at Michelin A3 ville være et lidt bedre valg.
Der er lidt flere kilometer i dem.

mvh

Godkendelse af svar
Fra : John_Dolk

Dato : 16-10-08 22:50

Tak for svaret alka.
Nu har jeg kigget lidt på disse 2 dæk og valget blev Michelin pga. lav rullemodstand og god slidstyrke. Ellers er de 2 dæk næsten ens synes jeg.
Hilsen J_D