/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Word perfect 5.1
Fra : dr_dem
Vist : 921 gange
200 point
Dato : 15-10-08 17:33

Har den på disketter kan den lægges ind via XP Pro ligesom gl spil?????????

Og hvis hvordan

dr.dem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-10-08 17:40

Nej for den er dos baseret og dos forlanger at blive installeret på C: drevet inden alt andet installeres.

Men du kan koble din harddisk fra, sætte en ny i, installere WordPerfect og så slutte din oprindelige harddisk til. XP er jo ligeglad om den ligger på C: D: E: eller F:

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-08 18:40

Hvad vil du dog med den

Giv den til en velgørende organisation..... (de kan sikkert bruge den i Somalia)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-10-08 18:44

Refi gl. dos fil der skal åbnes xxxx.WPD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-08 18:48

Den åbner du bare i Word eller Notepad eller Wordpad

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-10-08 18:52

granner01
start/Programmer/Tilbehør/Guide Programkompatibilitet i Xp Pro

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-08 19:06

Den skal køre under DOS eller OS2

Word 2000 åbner den fil

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-10-08 19:11

e.c
Findes den gratis

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-08 19:31

Mener du word 2000 som er en del af officepakken 2000

Hvis den ikke er hemmelig kan jeg prøve at åbne den for dig.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-10-08 20:26

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Mener du word 2000 som er en del af officepakken 2000

Hvis den ikke er hemmelig kan jeg prøve at åbne den for dig.

mail til dig er der

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-10-08 20:40

Hvis i får det til at lykkes, så vil jeg med på en kigger, for jeg har også WordPerfect 5.1 og jeg elsker bare det program. Det er bedre end Word.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-08 20:52

Så kan du da bare installere dos....

Der er da ingen grund til alt det arbejde...

Der er da flere programmer der SAGTENS kan åbne wps filer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-08 20:54

Mente selvfølgelig wpd....

Wps er Works-filer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-08 20:56
Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-08 20:59

Med Word Viewer 2003 kan du åbne Word 2003-dokumenter og dokumenter oprettet med alle tidligere versioner af Microsoft Word til Windows® og Microsoft Word til Macintosh. Ud over Word-dokumentfiler (.doc) kan du også åbne filer, der er gemt i følgende formater:

Rich Text Format (.rtf)
Tekst (.txt)
Websideformater (.htm, .html, .mht, .mhtml)
WordPerfect 5.x (.wpd)WordPerfect 6.x (.doc, .wpd)
Works 6.0 (.wps)
Works 7.0 (.wps)
XML (.xml)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-08 21:03

Ikke at forglemme Open Office - den klarer den også

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-08 22:29

granner01 > mangler du programmet WP 5.1
Det kører i DOS miljø og er på disketter, som jeg kan sende over nettet til dig...........hvis jeg kan finde dem.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-10-08 22:29

Jeg kan ikke rigtigt se hvilke problemer der skulle være i at installere WP 5.1 i Windows. Det er ganske vist et DOS program, men selv de nyeste Windows versioner har en glimrende DOS emulator.
Jeg har adskillige "DOS" programmer der kører problemfrit under Windows.

Hvis alt andet fejler, og man absolut vil være nostalgisk kan man forsøge sig med DOS-BOX:
http://www.dosbox.com/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-10-08 22:30

Er det mig der tager fejl, eller skriver dr_dem at han har programmet WP 5.1 på disketter og ikke at han har filer fra programmet WP 5.1.

Eller er det mig der misforstår noget? Hvis det er så hjælp

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-10-08 22:33

Jeg forstår det sådan at dr_dem har programmet på disketter.
Så hvis han har et diskettedrev i sin PC, kan han vel bare forsøge at installere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-08 22:39

Jeg forstår det sådan at Dr. Dem har en WPD fil og at han har programmet WP5.1 på disketter.
Om programmet kan køre i windowsmiljø ved jeg ikke.
Måske man skulle prøve en gang.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-10-08 22:46

WP 5.1 har dos integreret og dos bestemmer selv hvem det vil snakke med.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-10-08 22:47

dr_dem
Kom og fortæl os om det er et program du vil installere eller det er en fil du vil have åbnet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-08 22:48

Citat
Refi gl. dos fil der skal åbnes xxxx.WPD

Tilsyneladende et gammelt "kærestebrev" der skal åbnes

Og det behøver man altså IKKE at installere noget som helst for - og da slet ikke WP

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-10-08 22:48

Hvad mener du med at "WP 5.1 har dos integreret"?

Mig bekendt er WP 5.1 bare et gammelt DOS program, som 1000 andre...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-08 22:50

Citat
WP 5.1 har dos integreret

Vrøvl

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-08 22:58

så er WP5.1 kørende i windowsmiljø..............jeg installerede bare med disketterne.

Hvordan er det lige, at man henter en WPD fil ind - for jeg har også nogle gamle filer.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-10-08 23:08

Se http://www.mdx.ac.uk/WWW/STUDY/wp51.htm

Det er vist "Retrieve" som nåes med Shift+F10

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-08 23:25

Jeg fandt det > F5 går i filhåndetering og så enter på markeret fil.

Tænk jeg havde alle genvejene på strimler til både WordP og DrawP

Morsomt at køre både windows og WP samtidig på skærmen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-10-08 00:03

Ærgeligt at MS satte sig på markedet, WP bliver stadig lavet men ikke på dansk siden version 10.

Om ikke andet kan OpenOffice konvertere filerne hvis de skal sendes videre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-10-08 00:24

Hvis i har gamle WP 5.1 dokumenter så kan de sagtens findes og åbnes. En af måderne er at åbne dem i WP 6.0, gemme dem og så åbne dem i Word. Og så er det næsten lige meget hvilken udgave af Word i bruger.

Dette trick blev brugt med mange dokumenter da vi på skolen gik over til Windows.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-08 13:07

Citat
WordPerfect for DOS will run on any modern Windows-based computer, but it will run more smoothly and with fewer problems under Windows XP than under Vista. Try to buy a computer with Windows XP installed, not Vista, if you plan to run WordPerfect for DOS.
læs selv mere her: http://www.columbia.edu/~em36/wpdos/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-08 13:17

WP 5.1 kører nu hos mig på en windows XP uden problemer.....................

Den lægger sig som en mappe og åbner i en kommandopromt og jeg kan samtideig køre med windows.

Ps. Måske skulle jeg lægge DrawPerfect ind og lave nogle julekort.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-08 13:26

Jeg døjer også med en gammel WPD fil, den kan min Corel WordPerfect 9 ikke åbne OpenOffice 3 vil heller ikke kendes ved den jeg kunne have lyst til at prøve den gamle DOS, men hvor får jeg fingre i den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-08 13:34
Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-10-08 18:11

Citat
så er WP5.1 kørende i windowsmiljø..............jeg installerede bare med disketterne.

Hvordan er det lige, at man henter en WPD fil ind - for jeg har også nogle gamle filer.

Alt er det samme hos mig og kan heller ikke huske hvordan man bruger det men ind er det kommet og jow det kører under DOS i XP

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-10-08 18:19

Og komandoen er: wp51. exe for at starte op

Citat
Jeg døjer også med en gammel WPD fil, den kan min Corel WordPerfect 9 ikke åbne OpenOffice 3 vil heller ikke kendes ved den jeg kunne have lyst til at prøve den gamle DOS, men hvor får jeg fingre i den

Det kan du køre under XP
START/Alle programmer/Tilbehør/Guiden Programkompatibitet, og så følg opskriften

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-10-08 19:06

_______[Content_Types].xml

siger det nogle noget

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-10-08 19:19

word/document.xml
Igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-10-08 19:24

Eyvind
Tak for tilbudet med WP 5.1, men jeg har selv WP 8.0 og det er jeg helt tilfreds med.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 16-10-08 20:18

Word defekt som programmet blev kaldt i gamle dage er et såkaldt DOS program og kan ikke køre u nder windows XP.
Jeg troede slet ikke nogle brugte det program mere.
Det var meget populært før i tiden.

hawaii7

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-10-08 20:23

Citat
Word defekt som programmet blev kaldt i gamle dage er et såkaldt DOS program og kan ikke køre under windows XP.

Citat
så er WP5.1 kørende i windowsmiljø..............jeg installerede bare med disketterne.

Hvordan er det lige, at man henter en WPD fil ind - for jeg har også nogle gamle filer.

Alt er det samme hos mig og kan heller ikke huske hvordan man bruger det men ind er det kommet og jow det kører under DOS i XP

dr.dem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-08 20:27

Sludder >>hawaii7 << for Wp5.1 kører på en af mine gamle bærbare i Xp miljø.

Det bedste søg og erstat system findes i WP5.1
Det er endnu ikke lavet i windows.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-10-08 15:13

Jeg holder med Eyvind, bedre system end Word Perfect findes ikke. Word (Microsoft) kunne lære noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-08 15:27

Citat
Word (Microsoft) kunne lære noget.

De har skam lært - eller rettere sagt - de har vidst det HELE TIDEN....

Laver man noget der er FOR godt - dør man....

Hvad skal så leve af fremover

derfor giver jeg heller ikke meget for evighedsgarantier - firmaerne er "døde" inden man får brug for det - men det LYDER flot

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-10-08 17:40

Der var så ikke mange der kunne hjælpe, kun en privat så derfor lukkes denne omlidt.

Annuller spørgsmålet
Fra : dr_dem

Dato : 17-10-08 17:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål