/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Internet sikkerhed.
Fra : Iboga
Vist : 387 gange
200 point
Dato : 15-10-08 16:55

Hej alle.

Jeg har et spørgsmål til jer IT hovder der er herinde..

Jeg vil gerne kunne "låse" mit internet når jeg går hjemmefra og "låse det op" når jeg kommer hjem. Dvs. at ingen kan få adgang til internettet når jeg ikke er hjemme. Er det noget jeg skal gøre i bowser indstillingerne, systemopsætning eller et program?
Og i såfald .. Hvordan?

Pft
Iboga

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-10-08 17:10

Tag routeren med dig eller en ledning eller strømforsyning/ledning

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-10-08 17:11

Hvis det er nogle kvikke unger du skal garderer dig mod er der ingen indstillinger der hjælper

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-10-08 17:11

du klikker start - indstillinger - kontrolpanel og vælger brugerkonti - sæt så password på og ingen kommer længere end til din login skærm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-10-08 17:12

Jeg forstod at det var adgang til dit netværk og ikke din computer vi snakker om

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 15-10-08 17:13

Meget morsomt.. Den brugte du virkelig lang tid på hva´?

Men det er jo også en løsning.. Dog næppe den jeg spurgte efter..

/Iboga

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 15-10-08 17:16

Hehe, kan se at vi svarede samtidig Sunowich.

Det er bare i bund og i grund at "ungerne" ikke skal kunne få adgang til internettet når jeg ikke er hjemme...

Og orker ikke at slæbe en ledning eller div med mig.. ;)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-10-08 17:17

Som der er en der skriver så bliver du nød til og tage din router med dig når du går hjemme fra. Men som alt andet IT, så er det kun fantasien der sætter grænser, det kan godt lade sig gøre, en af måderne er at anskaffe sig en ISA server. Det er en software firewall udviklet af Microsoft, der er en masse indstillinger i den og der kan man bl.a. lukke for internettet, ikke i bestemte tidrum, men man kan logge ind på den og lukke ned for adgangen. Men at ha' sådan en kørende som privat person kan ikke svare sig.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-10-08 17:18

Så må du jo gemme den derhjemme for som sagt med lidt snilde finder de ud af andre finurligheder

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-10-08 18:37

De går jo bare over til kammeraterne, som da vi andre når vi ikke måtte se TV.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-10-08 19:08

Er det letteste ikke bare at tage stikke ud eller slukke for strømmen til routeren ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-10-08 23:52
Annuller spørgsmålet
Fra : Iboga

Dato : 18-10-08 07:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål