/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Størrelse på umbrago nøgle?
Fra : Axelise
Vist : 1254 gange
50 point
Dato : 15-10-08 10:51

Jeg plejer at ordne mine radiatorer selv hvert år ved at pille termostaterne af med en lille umbrago nøgle. Den er imidlertid belevet væk, - er der nogen der ved hvad størrelsen på sådan en lille fyr er? Kan ikke huske om det er en 2 eller 3 mm umbrago nøgle man skal bruge.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 15-10-08 10:55

Det er da svært at sige hvilken størrelse det skal være.
Du kan købe et helt sæt til billige penge i diverse byggemarkeder.
Pas på, de fås også i tomme mål.

Med venlig hilsen
HUBO-BØRGE

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-10-08 10:56

Kan ikke se din radiator her fra

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 15-10-08 11:12

Jamen herregud...jeg troede da et det var sådan en standard størrelse....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 15-10-08 11:14

De er ALLE standard

Fakta har et lille sæt (sammenfoldet som en lommekniv) til 20 kr.....

Der er den sikkers også mellem....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-10-08 11:17

Ellers kan du jo måle skruen

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 15-10-08 11:21

Axelise

bare lige til din oplysning så hedder sån en unbragoog ikke umbrago

mvh
per

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 15-10-08 11:26

Tak bibsamie, det vidste jeg slet ikke!

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 15-10-08 11:27

Tak for svaret refi.
Jeg må straks ned til Fakta

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-10-08 11:29

Unbracho hvis vi nu skal stave det helt rigtigt.

Oftest er det en 3mm der bruges til radiatortermostater

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-10-08 11:31

@ bibsamie: når du nu vil rette, så gør det rigtigt! Det hedder unbrako og ikke unbrago
http://da.wikipedia.org/wiki/Unbrako

/OT
de mange bits-sæt indeholder også unbrako bits, så hvis du har et sæt i huset, så se om der ikke er en der passer deri

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-10-08 11:35

skulle måske have linket til firmaet og ikke til wiki, fejl rettet
http://www.unbrako.com/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-08 11:58

2 mm

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 15-10-08 12:11

EXTERMINATOR

swelv om jeg sjældent vil indrømme en fejl, må jeg her indrømme, men husk det var tideligt på dagen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-08 12:18

Citat
Axelise
bare lige til din oplysning så hedder sån en unbragoog ikke umbrago

Citat
men husk det var tideligt på dagen

Vi kan da kun grue for hvad svaret bliver hvis klokken havde været 8:00

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 15-10-08 12:37

Hold da kæft....da var da et mirakel at I overhovedet forstod hvad jeg mente med en "umbrago nøgle"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-08 12:43

Kandubrugere er GODE "gættere"

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 15-10-08 19:31

refi

så skulle du mde mig klokken 6 midt om natten

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 15-10-08 19:31

refi

møde selvklart

per