/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvilken Harddisk er stærk.
Fra : hjerterum
Vist : 421 gange
100 point
Dato : 14-10-08 17:24

Jeg har en masse bileder jeg ville være meget ked af at midste, og vil så gerne have en Harddisk der er stærk og kan holde i mange år ( Hvis det findes ) har fornylig læst om en med kølerribber og dertil høre, men kan ikke lige huske hvor det var jeg så den..... men hvis i kan anbefale nogen så bare skriv løs... Men det skal være virkelig godt.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-10-08 17:36
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-10-08 17:50

- undskyld, det var en gammel sag jeg fik sendt der. Her er lidt læsestof:

http://www.eksperten.dk/spm/388902

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-08 18:59

Ja ja Stouenberg den næste blev da yngre, den er jo ikke mere end godt 5 år gammel.

Jeg er tilhænger af alt der er billigt og har endnu ikke haft en hd der er direkte stået af. Jeg har en del der er begyndt at larme og de er så blevet udskiftet med det samme.
De hder jeg bruger i øjeblikket er en
Seagate Barracuda 160GB har aldrig drillet
WD 500GB Sata http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=349250&searchArea=&Soegeord=
og en Maxtor Diamond 320 GB http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=257730&searchArea=&Soegeord=

Jeg har vel haft en 20 - 25 HDer igennem tiden lige fra en 40MB til 500GB i forskellige mærker og har aldrig tænkt på om den ene er bedre end den anden

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-10-08 19:03

Der er forskel i holdbarhed, men der går år før man med sikkerhed ved hvad der holder bedst.
Selv af de bedste serier er der enkelte imellem, som ikke holder ret længe.

Moralen er at backup er vigtig.

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 14-10-08 19:12

Fint nok..... men de svar der findes på den side du henviser til er fra 2003 jeg tror at med den udvikling dr sker må der være noget der er mere oppe ......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-08 19:30

Læg dine filer på en ekstern harddisk og læg harddisken væk.
(så slides den ikke og du vil sikkert ha' dine filer om en del år)

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-10-08 19:41

Sørg for effektiv backup på flere forskellige medier. Så får du en større sikkerhed end nogen harddisk alene kan give dig.

Google webalbum kombineret med at du laver backup på DVD og helst opbevarer DVDér et andet sted end harddisken giver dig 100 % sikkerhed.

Man kan naturligvis altid diskutere hvilket Webalbum der er bedst til prisen. Men det er jo en anden diskussion.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-10-08 19:44

Brænd dem på en CD eller DVD så har du dem også i mange år

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-10-08 20:45

Nogen står af efter et par år, andre holder over 10, man kan vist ikke entydigt slå ned på ekstra dårlige eller ditto holdbare bortset fra en mandagsserie IBM havde for 3-4 år siden.

Jeg har selv lige sat en Quantum på pension som har kørt edb-døgnets 3-10 timer siden foråret 2000.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-08 20:57

Hvis du vil vide om en harddisk er god kan du ikke regne med de nyeste oplysninger - for så har den jo ikke bevist sin holdbarhed endnu.

Jeg har flere Seagate Baracuda og de holder da længe.
Nogle Maxtor på hele 10 GB som er 10 - 12 år

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 14-10-08 21:46

Tak for svaret Eyvind.