/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mit C-Drev er væk
Fra : ajmal_safi
Vist : 1193 gange
100 point
Dato : 14-10-08 15:14

Hej!!!

Har virkelig brug for jeres hjælp, for ikke så langt tid siden havde lidt problemer med min bærbar. Komme til at være lidt voldig med den, Næste gang når jg ville starte den, ku denne ikke finde Operative system. Så brugt jg Cd'en til at installere windows vista mennnn NU kan den ikke finde C-drev...

Any idea what to do it?

Håber i kan hjælp mig med det....
På forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 15:38

Ja - du har ødelagt den......

Elektronik tåler ikke vold....

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 14-10-08 15:51

Ja, skift din Harddisk, du har ødelagt den.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-10-08 16:42

Når du starteren computeren kan du hele F1 eller DEL knappe nede for at komme ind i BIOS setup.
Der skal biosen kunne finde din harddisk og du skal sætte den til at BOOTE fra harddisken.
Når du så starter din computer igen så eventuelle CD'er og disketter og hukommelseskort og netstik være taget ud så du er sikker på den ikke forsøger at starte fra andet end harddisken.

Hvis den stadig ikke vil starte prøv og installere windows igen. Du skal selvfølge gøre det rigtigt.

Harddiske er designet til at komme tåle chock/vold men der er selvfølgelig grænser.

Når du starter computeren kan du lytte til din harddisk og høre om den eventuelt søger på den samme måde igen og igen og igen og igen, hvis den laver den samme lyd mange gange efter hinanden og spinner op og ned og op og ned så kan det være den har fået en ridse.

Kommentar
Fra : ajmal_safi

Dato : 14-10-08 17:29

Ja, tror ogzå den er ødelagt.. Men hvad kan man gøre?

scootergrisen tak for hjælpen, problemet er at der er slet ingen mulighed for boot fra harddisken.. Jg ska installere windows fra cd men når jg starter med CD'en så kan den ikke finde driver til at installere windows.. Altså C-drev for at den bliver installeret der...

På forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 18:05

Citat
Men hvad kan man gøre?

Købe en ny....

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 14-10-08 18:29

Det kunne også være at harddisk er løs i konekteringen hvis computeren har været udsat for slag - prøv at åbne computeren og se efter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-08 21:18

Det er nok en SATA harddisk og hvis ikke bios kan køre direkte med den så skal der læses en SATA driver ind som er beregnet til XP.

Men først lige ind i bios og se om den er der.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-10-08 23:30

Hvis du har mod på det så prøv at skille den ad og se om noget er rystet løs, selv om det er svært fordi den er så kompakt. Ellers må du levere den til reparation eller købe en ny. Din harddisk er røget en tur og måske også andet.

Og tag så et kursus i at kontrollere dit temperament.

Kommentar
Fra : ajmal_safi

Dato : 14-10-08 23:39

Mange tak for alle jeres oplysningerrr.. Og tak for jeres hjælp.. Nu har prøvet på at komme ind i bios uden held... Har prøvet på at skille harddisken af og sætte den i igen men hjælp ik noget... Har kigget på en anden harddisk men nu tvivller om det vil hjælp hvis jeg nu køber en anden harddisk en anden harddisk og det ikke er d...

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-08 23:57

Hvis harddisken er i stykker p.g.a. vold, så er der sikkert også andet der er i stykker. Det er ikke helt usandsynligt at et par porte er slået skæve, så lad en fagmand kigge på den og bedømme om den kan laves og om det bedre kan betale sig at købe en ny. Held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : ajmal_safi

Dato : 15-10-08 11:47

Tak for svaret granner01.. Ja tror oz jg vil bare afl. den til reparation så må vi se hvad de siger til det.. Jeg har lige købt lortet så håber ikke jg ska til at købe en anden en..

Men ja shit happens...

Ja takker mange gange også de andre som komme med forslag, godt at ha et sted hvor man kan
henvende sig hvis man har bruge for hjælppp takkerrr mates

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-10-08 12:37

Selv tak, og køb noget bobleplast, det kan du smadre i stedet for at smadre din PC, håber du blev klogere.