/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bil lader
Fra : mercedesteam
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 14-10-08 13:32

har købt en batterilader fra jemogfix een seasons nogen der kender til den var ik brugsanvisning med skal oplade et 12 volt batteri til en atv målern går fra 0 til9 skal den gå op ad eller ned ad på ladern når det er opladet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 13:35

Citat
var ik brugsanvisning med

Byt den - det SKAL der være....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 13:38

Citat
målern går fra 0 til9

OP

Men det er jo gætteværk om fabrikken har lavet noget andet (kommer jo an på HVAD den måler)....

Er batteriet tomt når du sætter den på kan du jo se det....

Falder måleren efter et stykke tid - ja - så skal den ned....

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 14-10-08 13:42

Når du sætter laderen på batteriet er viseren højt oppe på skalaen til at begynde med, for at vise, at der lades mest muligt.

Når batteriet er fuldt opladet skal viseren være sunket ned til bunden....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-10-08 13:50

Er der ikke enheder angivet på det instument.

På de billige ladere plejer der kun at være et amperemeter for ladestrømmen, og så skal der stå A , eller noget i den retning som enheder.

Efterhånden som akkumulatoren oplades falder ladestrømmen . Så det skal vise noget nær nul ved fuld opladning.

Hvad er en atv ????.

Pas på med at tilslutte den slags ladere til moderne bil eller andet med følsom elektronik.
Detr er sikrest at koble batteriet, fra før opladeren tilsluttes til det.

Det ville være meget lettere at forstå dit spørgsmål, hvis du sætter lidt punktummer og kommaer, og staver ordene helt ud.

Kommentar
Fra : fk2001

Dato : 14-10-08 13:53

Pas på med de billige ladere. De stopper ikke selv om batteriet er fuld, hvilket skader batteriet, foruden at det udvikler eksplosionsfarlige gasser. Jeg målte engang batterispændingen til over 16V efter en nats opladning, med en lader der var købt ved Harald Nyborg. Nye biler med meget elektronik bør bestemt ikke udsættes for dette.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-10-08 13:59

@ transor: Dette er atv'ere http://kcatv.minisite.dk/default.aspx?PageID=27197

troede ellers at du var altvidende

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-10-08 22:18

Det er dova der har ræt.Den skal gå nedovertil 0.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : mercedesteam

Dato : 15-10-08 09:22

Tak for svaret dova.