/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Trojan horse BackDoor
Fra : daipino
Vist : 708 gange
200 point
Dato : 14-10-08 09:51

Hej!
Kan nogen hjælpe med at fjerne:

File name: C:\WINDOWS\system32\drivers\sdd.sys

Threat name: Trojan horse Backdoor.Generic2.FXX
Detected on open

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 10:13

Hvilket antivirusprogram bruger du.... ???

Mig bekendt er det en false/positive driver der ikke er signeret...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 10:17
Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 14-10-08 10:19

er du i tvivl så tilmeld dig gratis og spørg eller læg en hijackthis log her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=31&sid=2a10172577ec6c5df777cedb31f64b5a

Kommentar
Fra : daipino

Dato : 14-10-08 10:32

Hej!

Jeg bruger AVG

Svar venligst så selv en analfabet kan forstå det, så er der nemlig håb om at jeg også fatter det.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 14-10-08 10:52

Hej.

Flere her på tråden har givet dig det råd at tilmelde dig til Malwarecheck hvor du kan få hjælp til dit problem.
http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php

Det råd skulle du tage at følge

mvh
joan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 11:00

Det er en driver der ikke er skadelig...

Dit antivirus kender den bare ikke....

Men er du i tvivl så går du bare på malwarecheck som foreslået....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-10-08 11:10

Kan du ikke bare fjerne filen manuelt eller siger den så at filen er ibrug ?

Kommentar
Fra : daipino

Dato : 14-10-08 11:20

Hej Scootergrisen

Jeg kan ikke fjerne filen manuelt, da jeg ikke kan finde den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 11:35

Hvad er så problemet

så er den vel væk...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 11:38

sdd.sys security and file info
sdd.sys

Filetype : driver
A driver is used by windows to control your hardware. Each hardware component in your computer must have a driver, otherwise it cannot be used by windows

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-10-08 11:47

Du kan også gå ind her http://www.spywarefri.dk/forum/ og oprette dig som bruger - du får en helt utrolig hjælp - du skal oprette dig som bruger læs her http://www.spywarefri.dk/forum/links/forumindlaeg.htm
og det er ganske gratis.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 14-10-08 12:23

http://forum.bitdefender.com/index.php?showtopic=388

Tilsyneladende hører filen til programmet SpyDefense, men mange antivirus-programmer opfanger den som værende virus.

Det er en falsk positiv.

//Kettedk

Kommentar
Fra : daipino

Dato : 14-10-08 12:29

Hej refi

Problemet er, at hver gang jeg tænder pc'en popper der et vindue op med at jeg har den
trojan horse og siden det begyndte er min pc blevet meget, meget langsom. Der kan gå op til 1 min fra jeg "klikker" til valgte side kommer frem.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 14-10-08 12:33

Så har du sandsynligvis noget andet snavs på din pc.
Gør som der er blevet foreslået, opret en bruger på Malwarecheck.

http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php

//Kettedk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 13:01

Citat
og siden det begyndte er min pc blevet meget, meget langsom

Det er enten indbildning eller du har andet snavs....

Filen fejler ikke noget (hører muligvis til dit grafikkort)

Du må have skiftet noget hardware på sidste siden den kommer nu

Eller have opdateret nogle drivere der ikke var nødvændige at opdatere...

Filen er IKKE blevet signeret endnu - derfor kender alle antivirusser den ikke....

Fortæl dit antivirus at den er god nok - så popper den ikke op mere....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 13:20

Citat
Jeg bruger AVG

Fjern den og brug Avast

http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-10-08 16:22

Hos malwarecheck kan du hente et værktøj der hedder Malwarebytes'antimalware Der med garanti fjerner dit problem Jeg har brugt AVG uden problemer i årevis så er du selv tilfreds så bare behold den det er Nørdet forskelle der er i forhol til Awast og Antivir osv.

Godkendelse af svar
Fra : daipino

Dato : 16-10-08 13:03

Tak for svaret miritdk.

Jeg er i gang med Malware og det er en utrolig god hjælp jeg får, så da du var den første som foreslog dette, skal du naturkigvis ha' mine point.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-10-08 22:32

velbekomme og godt du er tilfreds