/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Forstand på mp3-optager?
Fra : Hexia
Vist : 1095 gange
500 point
Dato : 13-10-08 20:17

Hej.

Er der en venlig sjæl, der kan vejlede mig i køb af mp3-optager?
Jeg har meget lidt forstand på dette område...

Jeg skal bruge en mp3-optager i forbindelse med mit studie. Den skal kunne optage forelæsninger, studiegruppemøder, interviews m.m. Jeg har søgt efter sådan en bandit på Google og kan se, der findes mange varianter og priser og kan ikke vurdere, hvad der er godt/skidt.

Skal jeg bare købe en billig eller kan det svare sig at investere i en dyrere og mere avanceret udgave? Jeg skal bruge den de næste ca. 2½ år. Jeg har tænkt mig at købe den over Nettet, så en henvisning til en hjemmeside vil være perfekt...

Mange tak på forhånd!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-10-08 20:40

I dag er de ikke så dyre mere og du behøver vel ikke en i B&O kvalitet, så køb dog en du har råd til.
Her kan du sammenligne priser:

http://shopping.kelkoo.dk/ss-mp3-optager.html

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-10-08 21:41
Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-10-08 22:11

Køb dog en telefon med mp3. Man kan efterhånden få nogen med rigtig god kvalitet optage og afspille.

F.eks. Nokia 5310 Xpress music.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 14-10-08 00:33

væsenlige ting du skal se efter:
batteri tid
max optage længde (det er ikke alle der optager uendelig)
microfon følsomhed
holdbarhed (mod fald mm.)
lager kapacitet.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 14-10-08 00:40

jeg falt lige over denne her:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=195581&Specs=true

tror du kan bruge den

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-08 02:48

Jeg er enig med Thomas Haugaard, og måske har du allerede muligheden med din telefon, der er ingen begrænsning på optage længden, jo telefonens hukommelse, men så køber du bare en memory kort og sætter ind, SonyEricsson har flere muligheder med telefoner som kan udvides med ekstra hukommelse, og som har diktafon indbygget, et billig eksempel: http://www.goblue.dk/product.asp?product=1415 så har du ikke så mange dimser i lommen og glemmer ikke at få din optager med, medmindre du glemmer telefonen

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 14-10-08 10:55

Hej

Jeg kan kun anbefale at købe en ordentlig kvalitet!
Der er stor forskel på brugervenligheden og lydkvaliteten.
Jeg har selv erfaring med Yamaha PocketRak 2g, som er i den dyre ende, men den giver alle de funktioner du har brug for. Jeg bruger den til at optage rockband musik både koncerter og direkte fra vores forstærkeranlæg!
Du kan optage 3timer og 40 minutter i fuld cd-kvalitet (stereo) og ændre på rigtig mange indstillinger så det passer til formålet, bla optage kvalitet styrke etc.
Der er desuden en retningsbestemt mikrofon og software med, så du kan redigere lydklippene på en meget brugervenlig måde!

Men smag og behag!
Hvis du er interesseret kan du se detaljer her:

http://www.larsgreenmusik.dk/product.asp?product=2690&sub=284&page=1

Accepteret svar
Fra : heseda

Modtaget 500 point
Dato : 14-10-08 13:08

Jeg tager referat 3 gange om ugen.
Jeg har købt denne for 1½ år siden.
http://www.kelkoo.dk/sbs/122701/17035347.html

Den er virkelig god og billig. Der kan tydeligt optage stemmer i lokaler med 40 personer.

Kommentar
Fra : Hexia

Dato : 15-10-08 14:01

Der er kommet mange gode forslag....Tusind tak for det. Jeg vil lige nærstudere dem alle. Prisen er ikke så afgørende, da jeg får dækket udgiften. Min egen telefon kan ikke klare opgaven, så måske en ny ville være sagen....Jeg går i tænkeboks og vender tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : Hexia

Dato : 02-11-08 09:40

Tak for svaret heseda.