/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Termostat
Fra : Basse8435
Vist : 590 gange
40 point
Dato : 13-10-08 14:21

hvor sidder Termostaten på en peugot 405 1,8

Ja er dum *GG*

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-10-08 15:07

Prøv og se om du kan finde sådan er her på motoren som er forbundet mod køleren med en slange: http://i9.ebayimg.com/05/i/001/0f/47/f636_1.JPG så skulle der gerne se en termostat inden bag ved.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-10-08 16:03

Normalvis sidder den under den øverste slange på motorblokken.Den der går over til køleren.
(Opel).Men systemet er mere eller mindre ens i alle biler.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-10-08 16:05

Termostatføleren sidder ikke bagved. Den sidder inde i huset.

Huset sidder normalt hvor slangen, som går til toppen af lkøleren kommer fra motorblokken , lige ved overgang til topstykket.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-10-08 17:52

Fuldstændig enig med transor.Meninger er den samme.Bare "udtrykt" forskellig.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 13-10-08 17:53

Tak for alle jeres svar hvordan ser jeg om den er i stykker

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-10-08 18:09

Når den er afkølet skal den være lukket.(Ellers er den defekt). Læg den i en gryde på komfuret.Ca. når vandet koger skal den åbne,lidt efter lidt.(Ellers er den defekt).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : mellergaard

Dato : 13-10-08 22:36

Hej ! Du får indikation om termostatens tilstand mens den er monteret i bilen:
Hvis temperaturmåleren går i det røde felt og/eller køleren koger over forbliver
termostaten lukket. Skal udskiftes.

Hvis temperaturmåleren ikke når op på driftstemperatur, er termostaten permanent åben.
Skal udskiftes.

Klogeåge

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 03-11-08 14:13

Der står tit en temperatur på den, som den skal åbne ved. Plump den i en gryde på komfuret, og se om det passer med dit (stege)-termometer. Ellers: står den åben, når du piller den ud=kyl ud, ny i. Er den lukket, når vandet koger=kyl ud, ny i!