/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tilpas mapper i windows
Fra : RuneBadune
Vist : 685 gange
100 point
Dato : 13-10-08 13:07

jeg har en mappe på min pc der er et musikalbum. hvordan tilpasser jeg denne mappe så den er linket til et billede af cd coveret?

jeg er godt klar over, at man under egenskaber - tilpas kan vælge en billedfil der fysisk ligger et sted.. det er ikke det, jeg er ude efter. jeg har set andre eksempler på musikalbum mapper, hvor cd coveret var tilpasset til filmappen uden billedfilen var at finde nogle steder, som om den var blevet podet på mappen selv.

er der nogle der ved, hvordan man gør det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-08 13:22

Er det stifinder du taler om eller et musikprogram....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-08 13:29

Højre klik på mappen - klik på Egenskaber - klik på fanen Tilpas, øverst kan du vælge mellem tre forskellige musik mapper, lidt længere nede vælger du et billede til mappen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-08 13:34

Det er undermapper i mappen Musik som du kan tilpasse, den originale system mappe Musik kan du ikke tilpasse, men jeg går ud fra at du har en mappe til hver CD og så kan du gøre som jeg skriver oven over

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 13-10-08 14:02

ja det er stifinder (...) og ja jeg har selvfølgelig undermapper med hvert album...

o.v.n. jeg er som sagt godt klar over, at man kan vælge et billede i egenskaber-tilpas for en mappe, hvis man har en billedfil fysisk liggende et sted.

sagen er, at jeg har fået et musikalbum af amin tobin af en af mine venner. til den mappe er der tilpasset et billede af cd-coveret men billedet ligger ikke som en fil nogen steder. (det er som om billedet er blevet podet på mappen, så man ikke behøver at filen af billedet liggende!)

(er det tydeligt nok hvad jeg mener?)

hvordan gør man det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-08 14:06

Man lægger coveret i den mappe hvor musikken er....

Nu har man så et sted at hente billedet der ALTID følger mappen....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-08 14:37

Måske en skjult fil, prøv at sætte mappe visning til Vis skjulte filer og mapper

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 13-10-08 17:22

Scan forside fra album ind, kald den folder.jpg og læg den i mappen med mp3'erne

Resize evt til 300x300 pixels

Så vises det i Mediaplayer og som Mappe billede

mvh klaudi

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 13-10-08 20:18

Klaudi: det er helt klart en forbedring, da win åbenbart er scriptet til automatisk at tilpasse den mappen.. men filen ligger stadigvæk fysisk i mappen!

Ved du hvordan man får filen til at "forsvinde"? Min stifinder er (selvfølgelig) indstillet til at vise alle skjulte mapper og filer..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-08 20:37

Citat
men filen ligger stadigvæk fysisk i mappen

HVAD er så problemet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-10-08 20:42

Der må jeg så melde pas, så er det jo at du skal have fat i Egenskaber osv

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-08 12:58

Billedet kan være i mp3 filen, så det kan være Windows henter filen der!

Citat
Min stifinder er (selvfølgelig) indstillet til at vise alle skjulte mapper og filer..

Viser den også Operativsystemfiler?
Kan du se en der hedder desktop.ini, hvis du kan prøv at åbne den med notepad,
så kan du måske finde ud af hvor billedet er.

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 22-10-08 18:05

Tak for svaret Klaudi.

fandt ud af jpg filerne lå i mappen som systemfiler kaldet "AlbumArt"....

men folder-tricket virker også fint

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-10-08 18:10

Velbekommen