/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Knive, slibning
Fra : bhermann
Vist : 3327 gange
75 point
Dato : 13-10-08 12:08

Hvor går I hen med jeres køkkenknive, når de skal slibes? Jeg bor i postnummer 2800, og vil gerne høre om et helt konkret sted, hvor jeg kan få mine knive slebet til en fair pris.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-10-08 12:12
Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-08 12:14

Citat
Hvor går I hen med jeres køkkenknive, når de skal slibes

Ud på værkstedet

Men det er ikke så tit...
De bliver holdt skarpe ved at bruge slibestålet HVER GANG kniven tages frem...

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 85 point
Dato : 13-10-08 12:17

Lyngby Hæle og nøglebar, Lyngby Hovedgade, sliber knive og sakse
http://www.e-pages.dk/dgo/82/51

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 13-10-08 12:25

H&W larsen i den gamle kødby-expert til fingerspidserne
hilsen mcloud

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 13-10-08 12:29

Hos os er det slagteren i SuperBest der står for at slibe de store knive til en fair pris.
Ammitz

Kommentar
Fra : drala

Dato : 13-10-08 15:17

Hej

Hvis du kører et lille smut op ad Kongevejen til Holte, så ligger der en lille knivbutik, han er supergod til at slibe knive. Prøv ham, du bliver ikke skuffet.

Drala

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-10-08 15:43

Sliber selv. Med en grov Caborundum sten, bagefter med en fin, og til sidst en skifersten, det kræver lidt tålmodighed og håndelag, pres knivæggen ned mod stene i den rigtige vinkel, og pres kun hårdt mod stenen, når æggen føres mod stenen, løft en lille smule, og kør æggen mod stenen igen. Dette gøres på begge sider af æggen. Hvis vinklen er forkert, runder du bare æggen.

Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 13-10-08 16:26

Tak for svaret HelleBirgitte.

Hælebaren fiksede dem her i eftermiddag

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-10-08 16:36

Jamen det var da godt - tak for point