/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
titlen på en film?
Fra : tbayh
Vist : 585 gange
200 point
Dato : 12-10-08 23:21

Jeg søger desperat efter titlen på en film som jeg så da jeg var mindre. Jeg er født 1972 og så filmen på DR mellem sidst i 70érne og først i 80érne. Jeg har ledt alle vegne dvs. på Google, Imdb, selv med key word. Også under tv film. Så jeg håber virkelig i kan hjælpe.

Det som jeg kan huske:

I begyndelsen af filmen ser vi en kvinde gå igennem en park. (Muligvis Central Park). Pludselig ser hun en mand løbe mellem nogle træer bag en indhegning. To mænd løber efter og skyder denne mand. Han vælter om og er død. Hovedpersonen er nu vidne til et mord. Ikke langt fra hende sad der for øvrigt en afro amerikaner og spillede på bongo tromme. Men han var vidst blind. Politiet kan efterfølgende fortælle kvinden at der højst sandsynligt ikke er sket et mord. For der er intet lig.
Hun nægter at det er indbildt, men da den blinde musiker heller ikke kan bekræfte forløbet som hun var vidne til, kan politiet ikke hjælpe.
Om aftenen da hun står på badeværelset og kigger i spejlet får hun et chok. Jakken, som den dræbte mand havde på, hænger på krogen i døren.

Og derefter sker der en masse med den jakke. Plus en elevator scene. Men kan kun huske i glimt.
Filmen har dog altid huseret i mine tanker, og da jeg for et stykke tid siden valgte at finde de film som jeg syntes var uhyggelige som barn, skulle jeg jo også finde denne.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-10-08 00:06

Jeg synes jeg kan huske den. Men var der noget med at han gemte sig i parken og levede der et stykke tid?

Hvis der var det så har jeg haft den på video.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-10-08 11:12

Bare en umiddelbart tanke: DR2 har kørt en amerikansk serie "Hun så et mord".

Kan det evt. være den?

Har desværre ikke set den.

Det er ikke længe siden, den kørte på tv.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 13-10-08 13:10

Nej, han gemte sig ikke i parken. Jeg tror filmen er fra sidst 70´først 80´. Det er heller ikke en serie. Men tak for jeres bud.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-10-08 19:37

Har du prøvet at søge gyserfilm, kriminalfilm på nettet?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-10-08 19:59

Her er gamle kriminalfilm

http://www.scope.dk/genre.php?id=14&fil=4

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 16-10-08 00:53

Jeg synes at jeg har prøvet alt. Søgt på scope, Imdb osv. Det er en gyser. Mener vidst det er nogle venner som laver en joke med hende.