/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
.dim format...
Fra : Desmersnaps
Vist : 390 gange
150 point
Dato : 12-10-08 15:37

Hej gruppe
Min kammerat har fået pakket sit gamle C-drev ned i et filformat der hedder .dim. Filerne hedder således "Disk Image (RAW).DIM.001", "Disk Image (RAW).DIM.002" og så videre, med en hovedfil (det er det vel?) der bare har endelsen .dim. Vi har dog store problemer med at finde et program der kan pakke disse filer ud igen. Han siger programmet han brugte til at pakke drevet hed PCClone Lite, men at det ikke kan pakke dem ud igen. Er der nogen der ved hvordan man pakker dette format ud igen?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 150 point
Dato : 12-10-08 16:45

Det finder du ikke...

Softwaren lå på en chip indbygget på nogen specielle back-up usb harddiske....

Det er ikke software der skal installeres da det kører fra denne back-up harddisk....

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 12-10-08 16:53

Ok, hvad vil det sige? Kan vi så ikke få fat på data igen på nogen måde?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-08 17:04

Jo - ved at købe en sådan harddisk der kører med systemet....

http://cooldrives.stores.yahoo.net/usb-2-mini-aluminum-enclosure-with-one-touch-backup.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-10-08 17:06

Du kan prøve med Universal Extractor, det kan pakke meget ud,
der står så ikke lige noge med DIM, men det kan jo være at det kunne lade sig gøre,
find det her:
http://legroom.net/software/uniextract

mvh klaudi

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-10-08 19:19
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-10-08 19:22

Ps. I dit tilfælde gætter jeg på:

Citat
Extension: DIM
Program and/or Extension Function [What's This?] Company [What's This?]
Active@ File Recovery Disk Image Configuration File LSoft Technologies Inc
Specific Notes [What's This?]
Active@ File Recovery is a disk imaging tool used for backup purposes. A Disk Image consists of a configuration file (with a .DIM extension) and a set of files with the fllowing extensions: .000, .001, .002, ... Each file has a size of 2GB to support FAT16 and FAT32 file systems. ..... [Search for DIM file errors with this scan.]
MIME Type [What's This?] File Classification [What's This?] Associated Links [What's This?]

Identifying Characters [What's This?]
(None or Unknown)
Program ID [What's This?]
(None or Unknown)
General Notes [What's This?]
(None)

This is record 24006 last modified on 2007-08-05.

Altså: http://www.lsoft.net/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-08 19:27

Det er det så IKKE molo....

Det er FNet (Canadisk) der har lavet PCClone

http://whois.domaintools.com/fnet.com

Men de har INGEN hjemmeside mere.....

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 11-11-08 03:27

Tak for svaret refi og alle andre...