/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Opstart Windovs
Fra : niller59
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 12-10-08 11:25

Hej
Jeg har købt en PC på Auktion - XP Pro vil have en aktiveringskode jeg ikke har,( var ikke med ).
Jeg har en XP verion selv .
Hvordan kan jeg lægge den på maskinen, jeg har en Startdiskette , men forstår ikke Dos komandoerne .

Med venlig hilsen
Niller59

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-10-08 11:54

Hvis den version du selv har, også er en Pro, så prøv at stikke den, den kode du har.
Men hvis det er en Home version, så må du ikke blande dem, men omformatere med den version du selv har. - Det sidste er nok den du får mest glæde af. Det er altid rarest at have den software på CD, som er installeret på ens PC.
Så start hellere forfra, og du har styr på, hvad der ligger på dit drev!

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 12-10-08 12:45

Hej
Jep - men jeg kan ikke få PC´en til at boote fra min Windovs disk. bliver stoppet af det eksisterende program inden PCén er startet op !
Niller59

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-10-08 13:13

Hvis den harddisk der sidder i den, ikke er så stor, så ville jeg nok ofre en ny og større, som C-drev, og installere på en ren disk. Det andet drev kan så komme ned som sekundær drev, hvor du så skulle kunne omformatere det, så det kan bruges som datadrev.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-08 23:36

Du behøver ikke bruge start disketter for at lægge en ny Windows XP ind oven på den gamle, bare start computeren med Windows CDen i skuffen og vælg Ny installation, computeren burde starte bare Windows er i CD skuffen, gør den ikke det, så kan du ændre det i BIOS (Setup) under Advancet settings sætter du CD ROM til First boot device, gemmer med F10 og Esc. og starter igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-08 23:49

skru op for lyden, den vakse knægt taler ikke så højt