/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
lægte tolerancer??
Fra : jensogmumi
Vist : 643 gange
47 point
Dato : 11-10-08 21:12

hvad er +/- max mål tolerance målt fra top til top af lægte når man lægter til et tegl tag. lægterne vil jo altid svinge lidt så derfor vil jeg gerne vide hvad reglerne siger???

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-10-08 21:25

Hvilke regler?
Det er dig der sætter dem op og de kan altså tvinges hvis du vil være så præcis.
ellers +/- 5%

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-10-08 21:36

Min nabo tømreren siger, "måler du på - før eller efter stregen"
altså, hans tolerance er +/- 1 mm

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 23 point
Dato : 11-10-08 22:51

det betyder intet at der er forskel i bredden på lægterne, du måler altid fra overkant til overkant. du må aldrig gå ud fra afstanden imellem lægterne. så hvis din lægteafstand f.eks er 34 cm, måler du fra overkant af den første lægte, og detmål er så til overkant af nr 2 lægte. på den måde kan bredden svinge alt hvad den har lyst til uden at det får betydning

tømreren

Godkendelse af svar
Fra : jensogmumi

Dato : 06-11-08 17:46

Tak for svaret trimare46.