/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne program i kontrolpanele
Fra : relløm
Vist : 411 gange
20 point
Dato : 11-10-08 17:14

Hej
Jeg har fået et mærkelig problem, i kontrolpanelet har jeg 2 ikoner med Tilføj og fjern programmer, de ser ens ud begge 2, men når jeg åbner tilføj og fjern programmer så er der ikke nogen steder hvor jeg kan fjerne programmer, den er simpelhen blevet væk, hvordan finder jeg den igen??
Jeg har desværre kun 20 point til rådighed.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-10-08 17:30

Hvilket operativsystem ?

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 11-10-08 17:34

windows xp proff. og office 2003

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-08 00:24

Med det lille nemme oprydnings program EasyCleaner kan du sandsynligvis fjerne de ugyldige genveje i Tilføj og fjern programmer: http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm under rækken af sprog som kan bruges i programmet, finder du link til download, efter installation kan du under Otions sætte den til dansk, klik på fanen Apperance og sæt den til danish, klik så på Tilføj/fjern så kommer samme liste som du har i Windows Tilføj og fjern programmer, klik først på Afinstaller, hvis de to programmer er afinstalleret, så klikker du på Slet, du bliver spurgt om du vil slette XX registreringer og det svare du Yes til, det skulle gerne fjerne programmerne fra listen, eventuel kan du også klikke på Register og på Find, efter en tid kommer der nogle linjer med ugyldige registreringer frem, klik på Slet alle og sig Yes til at slettte alle de ugyldige registreringer, du kan også bruge knappen Unødvendig til at finde unødvendige filer på din computer og slette dem, klikker du på knappen Startop så kan du bestemme hvilke programmer som skal starte sammen med computeren, dem som ikke behøver starte med det samme klikker du Slet på, din computer bliver også lidt hurtigere efter en sådan oprydning

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 12-10-08 08:35

Hej igen
Jeg har fulgt din anvisning og har installeret Easy Cleaner, under tilføj og fjern knappen kan jeg ikke se noget som hedder tilføj/fjern programmer.
Jeg skal på efterårsferie nu om en time, så jeg vender tilbage på tirsdag.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 10 point
Dato : 13-10-08 00:22

Der går altså lidt tid, efter du har klikket på Tilføj/fjern knappen så kommer den samme liste med programmer som du kender fra Kontrol panel - Tilføj og fjern programmer, det gør den på alle de computere jeg set på, og anbefalet EasyCleaner til oprydning

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 29-10-08 11:31

Hej
Efter jeg har kørt ccleaner og Easy cleaner kan jeg igen se Fjern programmer når jeg klikker på et program i kontrolpanelet, men jeg har stadigvæk 2 ikoner med navnet tilføj eller fjern programmer.

Jeg må nok leve med det, men det er lidt irriterende

Godkendelse af svar
Fra : relløm

Dato : 13-11-08 10:21

Tak for svaret o.v.n..