/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Skifte adresse
Fra : Smokei
Vist : 3932 gange
500 point
Dato : 11-10-08 16:30

Hvis man flytter adresse, skalman så også skifte adr. på registreringsattesten på en trailer/campingvogn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 16:32

NEJ...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-10-08 16:57

Det skal man ikke. Så ville der jo være et slemt renderi på motorkontoret, med alle de adresseændringer.
Du skal melde kommunen inden 5 dage efter at du er flyttet, ellers er det strafbart.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 11-10-08 17:58
Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 500 point
Dato : 14-10-08 22:32

Du skal være opmærksom på at i visse boligforeninger/grundejerforeninger er der regeler om at anhænger/campingvogn skal holde på afmærkede P-pladser. Derfor skal de have påsat et mærkat om at de hører til afdelingen. For at få et sådant mærkat skal man fremvise registreringsattesten og den skal selvfølgelig været registreret på den adresse du skal flytte hen til. Derfor kan det være en fordel at omregistrere.

Godkendelse af svar
Fra : Smokei

Dato : 14-10-08 22:36

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-10-08 23:14

Citat
Hvis man flytter adresse, skalman så også skifte adr. på registreringsattesten på en trailer/campingvogn.

Nej det skal man ikke, blot give besked til registeret at man er flyttet til ny adresse (de skal jo vide hvor de skal henvende sig med opkrævningen på vægtafgift)

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-10-08 23:37

http://kortlink.dk/5vnt fandt jeg følgende oversigt:

Arbejdsgiver
Arbejdsløshedskasse
Aviser, magasiner og tidsskrifter
Bank
Bibliotek
Blodbank
Daginstitution
Ejendommens kontor eller vicevært
Fagforening
Forsyningsselskaber (el, gas, vand)
Folkeregisteret
Foreninger og klubber
Forsikringsselskab
Internetudbyder
Kontokort
Kreditforeningsselskab
Læge, tandlæge, dyrlæge
Medlemskort
Olieselskab
Post Danmark
Redningskorps
Revisor
Skole
Telefonselskab

Bemærk at der kun er een offentlig myndighed med på listen: Folkeregistret. Det dækker alle offentlige myndigheder. Det dækker faktisk også en del af ovenstående private der abonnerer på lige netop DIN adresse. Du kan selv se hvilke ved at få registerindsigt i cpr: https://web.cpr.dk/gws/selvbetjening.jsp

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-10-08 23:38

Der skal altså ikke gives nogen besked til Centralregistret for motorkøretøjer eller lignende