/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
utrolig langsom
Fra : jensviggo
Vist : 704 gange
20 point
Dato : 11-10-08 15:06

min pc er blevet utrolig sløv/langsom, det kan ta´ op til 6-7min inden den er nogenlunde kontaktbar.
Jeg har AVG, der starter op, det tar´ en krig, men det er ikke bare det, jeg ved ikke hvad der mon kan være i vejen, jeg har prøvet at defragmentere, det hjalp lidt, men slet ikke nok, den har været 3x så hurtig som den er nu. Jeg har en gammel 486 der står ved siden af, den er faktisk hurtigere.
Hjælppppppp
jensviggo (igen)

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 30 point
Dato : 11-10-08 15:08

Hovedrengøring
defrag, slet midl. internetfiler, cookies
reg,database renses
osv osv

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-10-08 15:12

Tror du ikke du har fået "et eller andet lort ind" ind i din pc???

Prøv lige at scan din pc, med den her online scanner:

http://download.norman.no/public/Norman_Malware_Cleaner.exe

MVH

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 11-10-08 15:29

Forsøg med 'CCleaner' og 'Tweak Now', det plejer at hjælpe, ellers få hjælp hos Malwarecheck.dk

Held og lykke!

Joan

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-10-08 16:08

Prøv lige og se om AVG ikke kører en total scan af din PC. Det har jeg været ude for. Så skal du bede den om at lade være med at scanne hver gang du starter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 16:19

Granner1 har fat i det rigtige - det er sikkert det der sker - det "suger" godt i opstartfasen

Der er ingen grund til at scanne andet en downloads (nye filer)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-10-08 16:22

Hvor meget ledig kapasitet har du å C-drevet? - For lidt plads kan godt give en del problemer, da Windows har mange sjove tiltag under opstart. Der er brug for "workspace" og "swapfiler".
Hvis ikke windows kan få lov til at sløse med pladsen, så bliver den ofte lidt sær.

Har du en masse filer, på dit c-drev, som lige så godt kunne ligge på et hvilket som helst andet drev, så få dem flyttet. Det giver "Bill G" mere plads til de store armbevægelser!

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 11-10-08 16:49

slet alt det unødvendige du har på din com. alt det du ikke bruger kan jo lige så godt komme væk :D

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-10-08 21:17

Hvis du tør, så slet AVG og installer Avast, så skal du se hvor hurtig din PC bliver. Det gjorde jeg og sikken en hastighed der kom på min PC.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-10-08 10:34

enig med granner01.

selv om AVG er et godt antivirus program tager det altså mange kræfter fra pcen.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 05-11-08 11:21

Tak for svaret Teil.