/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
privathospital
Fra : jes-a
Vist : 816 gange
50 point
Dato : 11-10-08 14:57

Hej

Hvordan er reglerne for at kunne komme ind på et privathospital. Skal man henvises af egen læge eller af offentligt sygehus eller er det et helt uafhængigt system, hvor det offentlige ikke blandes ind?

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 11-10-08 15:01

Hej
Hvis det offentlige ikke kan yde behandling indenfor 2 mdr. skal hospitalet henvise dig til andet hospital.
Torben

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-10-08 15:03

så skal du skynde dig.
Behandlingsgarantien bliver sikkert sat i bero
et år eller mere.
Folketinget vedtager beslutningen i oktober.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 11-10-08 15:37

Det er da trådt i kraft fra 1. oktober og et år frem.

Ellers kan man selv betale sig fra det og gå helt udenom det offentlige.

Men set bort fra det, må der ikke gå mere end 2 mdr fra den dato henvisningen er modtaget. Når du modtager brevet med behandlingsdatoen på, skal de oplyse dig om hvilken dato henvisningen er modtaget, og du ka handle udfra den. Men de kan vist godt forlange at du skal vælge et andet offentlig sygehus i den anden ende af landet, hvis de kan overholde ventiden. Du kan selv søge her

http://www.sst.dk/sst/Informatik_og_sundhedsdata/Registre_og_sundhedsstatistik/Beskrivelse_af_registre/Patientinfo/Ventetider.aspx?lang=da&pifaction=pifselecttypecol_v2_ascx&ID=84

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-10-08 15:39

Du kan også læse om det her http://www.sygehusvalg.dk/

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 11-10-08 15:42

Hej
Loven er ikke trådt i kraft endnu, da den ikke er vedtaget. Jeg er selv i denne uge blevet tilbudt frit sygehusvalg da smerteklinikken har 2 års ventid.
Torben

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 11-10-08 15:42
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 11-10-08 15:52

Citat
Hvordan er reglerne for at kunne komme ind på et privathospital

Hvis du selv betaler kan du komme ind i morgen

Hvis ikke må du pænt vente til sygehuset ikke mener du kan vente længere og henviser dig grundet de ikke selv eller andet offentligt sygehus kan behandle dig...

De vil så fortælle dig hvilke privathospitaler der kan komme på tale....

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 11-10-08 17:16

Er du sikker på jeg kan komme ind i morgen mod betaling, uden at min egen læge skal blandes ind?

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 11-10-08 17:26

enhver kan jo tage på privathospital hvis de selv betaler

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-10-08 17:28

Du kan altid rette henvendelse til et privathospital, hvis du selv vil betale.

I morgen !!! der tror jeg nok refi har taget munden for fuld , hvis du regner med at behandlingen starter den dag.

Ring til et privathospital, forklar dem problemet og du får et svar.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 18:05

Citat
I morgen !!! der tror jeg nok refi har taget munden for fuld

Det skulle jo ligesom stå i kontrast

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-08 22:13

Selv ved betaling af egen lomme kan der forekomme ventetid på et privat hospital... de tager ingen uventede patienter ind

Har selv oplevet ventetid på to uger for en scanning

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 11-10-08 22:47

2 uger er skam meget hurtigt, når man ser op til 6-8 måneder i det offentlige. Men der er selvfølgelig forskel på feks Dexa- og MR-scanning.

Godkendelse af svar
Fra : jes-a

Dato : 12-10-08 09:15

Tak for svaret refi.

Privathospital er vel altid det hurtigste og der man selv har mest at skulle have sagt, eller tager jeg fejl.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 12-10-08 10:13

Ring til sygehusklagenevden, fik tilbud fra et sygehus til den 20/12-08, men de klarte det 14 dage efter henvendlsen at finde et privat tilbud til mig ca 1 uge efter.

Lykke til