/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kan ikke starte op
Fra : shakky
Vist : 1013 gange
200 point
Dato : 11-10-08 10:35

Hej kanduer.
jeg har en com acer aspire m1100.
Er ramt af noget,så den vil ikke starte op,den kommer med en blå skærm frem,hvor der står
noget,men kan ikke nå at læse det,så går den ned igen og starter op igen på samme måde.
jeg har prøvet i fejlsikkert tildstand og gøre noget som reparear,men det hjælper ikke.
har ikke den store kendskab til computer,men er der nogen der ved hvad der er galt?
computeren er ikke engang et år gammel.
Håber at nogle kan hjælpe.

mvh shakky.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-10-08 10:36

Prøv uden batteri, men med lader isedet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 10:49

Uden at SE hvad der præcist sker vil alt blive gætteværk....

Men da maskinen ikke er ældre er det retur til forhandler inden du får pillet ved noget der fjerner din garanti.....

Kommentar
Fra : shakky

Dato : 11-10-08 10:51

hej peet49.
Det er en stationær computer jeg har,ikke en bærbar

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 210 point
Dato : 11-10-08 10:54

Har du prøvet en recovery?? tlf. til acer support 33702070

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-10-08 10:55

Recovery startes under opstart af PC med Alt+F10

Kommentar
Fra : shakky

Dato : 11-10-08 11:42

Jeg kan ikke få recovery frem med alt+F10,men prøver at ringe til support til acer på
mandag,så må jeg tage den derfra.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 11:44

Kan du komme i f.eks. setup (bios) ????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-10-08 11:45

Det kan skyldes, du har et usb-keyboard, så skal det enables i bios.

Kommentar
Fra : shakky

Dato : 11-10-08 11:48

hej refi.
du må uddybe det nærmere,er ikke for god til com.
mener du at når jeg starter op,så kan jeg trykke setup i opstartsfasen?
og hvad skal jeg gøre derfra?

Kommentar
Fra : shakky

Dato : 11-10-08 11:50

jeg har ikke et usb keyboard,det er en ganske almindelig com,det eneste er at det er trådløs netværk via usb.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 12:04

Citat
mener du at når jeg starter op,så kan jeg trykke setup i opstartsfasen?
og hvad skal jeg gøre derfra?

Ja - det var det det jeg mente....

Egentlig skulle du ikke gøre noget - det var blor for at se om det var skærmen der drillede.... men det er det jo ikke hvis du får et billede hvor du kan trykke setup....

Citat
Jeg kan ikke få recovery frem med alt+F10

Da det heller ikke virker tyder noget på hardwarefejl - hvad, vil blive gætteværk og at skille for meget ad når der er garanti på er ikke den bedste løsning....

Men du kunne da "åbne" den og tjekke at alle kabler og kort sidder fast....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-10-08 13:32

Den blå skærm kan tyde på en varmeskade, eller blot en overophedning, der får dentil at beskytte sig selv ved at lukke ned.
Uanset hvilken type PC du end måtte have, så skal de have nogle ordentlige betingelser for at kunne blive af med varmen.
Når de ikke kan det, så træder den indbyggede termiske sikring i funktion, som ofte viser sig ved en blå skærm.

Så kontroller om der er rent i kabinettet, og om blæseren på processoren køre som den skal.
Køleribberne på kølepladen på processoren skal være HELT rene, lge som blæseren skal have rene vinger, for at kunne køle maximalt.

Kommentar
Fra : shakky

Dato : 11-10-08 13:48

hej severino.
alt dette er gjordt og selv om computer har været slukket i op til et døgn,så kommer samme
blå skærm. jeg tror selv på at det er noget hardware,der er stået af.
Har købt den i føtex og tager den tunge tur og aflevere den,der er stadig garanti på.
Så vidt mulig vil jeg skrive her hvad resultatet bliver,men har erfaring at det kan tage en del tid,inden jeg får den tilbage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 14:05

Det har du ret i, men hellere det end begynde at pille for meget så garantien ikke dækker

Held og lykke - Føtex plejer nu ikke at være så "stejle"

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 11-10-08 16:58

send den tilbage til hvor du har købt den :D
jeg har haft samme problem, men vis du kan komme til det så prøv at omformatere den, ellers kan du måske låse den op med den cd der fulgte med til com.

Kommentar
Fra : shakky

Dato : 22-11-08 07:48

Hej kanduer

Så er der kommet nyt,jeg kan ikke fortælle hvad der er sket med min gamle com,for den forsvandt i fragten.
Føtex gav mig en helt ny acer phenom 2,1 GHs triple core +1000 kr tilbage,så føtex er large.
har lige installeret legetøjet
peet69 fåe pointene for jeg snakkede med acer og blev hjulpet den vej.
takker for alles svar.
mvh shakky

Godkendelse af svar
Fra : shakky

Dato : 22-11-08 07:49

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-11-08 08:35

Selv tak.