/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Toast og undertekster
Fra : Sandvad261
Vist : 982 gange
50 point
Dato : 10-10-08 23:21

Jeg sidder her og er kommet i tvivl.
Inden jeg drøner ud i byen og køber det program der hedder Toast, så vil jeg lige høre om det passer det jeg har fået at vide, eller om det er mig der har fået noget galt i halsen.
Kan man i programmet, som jo er et brænderprogram trække en undertekst og en film ind, og så ud i den andet ende kommer der en flot DVD skive, med min film, og med de flotteste undertekster lagt på.
For jeg er jo ikke meget for at smide en lille tusse i kloarken.

Hej

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 11-10-08 03:09

Jeg tror desværre at der er noget du har fået galt fat i. Titanium Toast version 9 fra Roxio har IKKE den funktion du beskriver. Programmet kan godt bruges til at tilrettelægge en DVD med ( lave menu og knapper osv. ) men det kan ikke håndtere undertekster til DVD.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 11-10-08 07:07

Tak skal du ha' UlrikB, der sparede du mig lige for 900 kr.
Nu venter jeg så spændt på, hvilke andre foreslag der kommer til brænding af undertekster.
Sover du forøvrigt aldrig???

Hej

Annuller spørgsmålet
Fra : Sandvad261

Dato : 11-10-08 14:37

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål.
Men jeg fandt løsningen på mit lille problem.
Jeg gik idag ned i vores nye HUMAC forretning, meget fine folk og flinke folk, de fortalte mig hvad jeg skulle gøre, og det lyder sådan.

Find pogrammet PERIAN på nettet det er gratis, det kører i baggrunden, og når man så skal lave en DVD så laver man en mappe, putter film og tekstfil ned i den, de skal ha samme navn, men selfølgelig ikke efter (.)
Når man så trækker filmfilen ind i TOST, så siger Perian, ups du tost du skal også lige ha' denne tekstfil med, de hører sammen, og kort tid efter, kan man se sin film med undertekster.

Hej med jer