/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
sadel
Fra : poppemand
Vist : 572 gange
50 point
Dato : 10-10-08 22:38

Hej.
Jeg får simpelthen ondt i mit haleben efter noget tid jeg har cyklet .
Har hørt man kan få en sadel imod ondt netop i halebenet.
Nogen som har en ide eller link til en sådan sadel ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-10-08 22:58

Vender den rigtigt ?

Prøv at købe en med gelindlæg og/eller lidt bredere, og juster vinklen og afstanden til styret.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-10-08 23:21

Jeg har set, når jeg kører bag ved en af disse sportsidioter, som bruger cykelstierne i København som racerbane, at de har nogle specielle cykelshorts på, hvor der er noget i bagdelen, så det aflaster. Prøv hos een af de store cykelforretninger

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-10-08 07:56

Jeps, Klumme, de er fløjtende ligeglade med alle andre, sidste nye er at nogle af de sindsyge idioter kører på banecykler uden bremser.

Omtalte cykelbukser har nu også en overflade der gør at man sidder bedre fast på sadlen.

Jeg kan huske min mors sadel, 7 cm foran og ca 20 bag samt masser af fjedre, må være perfekt efter en nats sengegymnastik.

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 11-10-08 22:48

Jeg har cykelbukser med omtalt indlæg.
Det jeg går efter er en sadel der er delt i det bagerste stykke så halebenet ,kan være der uden at det presses,men kan ikke lige finde noget der dur

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 10-11-08 00:14

Hejsa..

Jeg kan kun anbefale en gelesadel.. Efter et brud på bækkenet, fik jeg også herreondt et vist sted, når jeg havde været ude og cykle bare 5 minutter... Men det gør jeg ikke efter jeg har invisteret i en gelesadel.
De kan købes i cykelbutikker. De koster ca 400-500 kr, men absolut pengene værd..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-11-08 01:12

Iøvrigt er det påvist at smalle sadler påvirker mænds seksuelle evner.

Men cykelryttere er også dopede, så det ene med det andet.....