/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Er vi voksne mennesker?
Fra : h_blunck
Vist : 490 gange
500 point
Dato : 17-03-03 17:25

Når man er med på Top 50 herinde på www.kandu.dk er det vel ikke for meget at forlange at man bare viser et MINIMUM format?

Jeg refererer til dette spørgsmål <http://www.kandu.dk/dk/spg/12694>

ram2 går ind i diskussionen med denne bemærkning:

Citat
ks9000
Skynd dig nu at svare uffe - Han er ved at skide i bukserne, af angst for ikke at få de hundrede point, der er på højkant.

Senere med denne bemærkning:

Citat
Synes du ikke selv det virker lidt anstrengt, når du inden for 32 minutter 3 gange gør opmærksom på din eksistens, i forbindelse med ks9000' spørgsmål.

Det kan godt være dette lyder tåbeligt i nogle deltageres ører. Men personligt føler jeg hermed dette er anledning til at tilføje en ny regel på <www.kandu.dk>, som skulle gå ud på at

Citat
"VED ENHVER RESPEKTLØS KOMMENTAR FORBEHOLDER KANDU.DK SIG RETTEN TIL AT TILDELE BRUGEREN ET GULT KORT. GULT KORT VIL LIGELEDES MEDFØRE 14 DAGES SUSPENSION FRA DELTAGELSE I KOMMENTARER, SPØRGSMÅL ELLER TIPS PÅ <www.kandu.dk>. I GENTAGELSESTILFÆLDE VIL DETTE MEDFØRE ÆNDRING AF KODEORDET, SÅLEDES AT BRUGEREN IKKE MERE KAN LOGGE SIG PÅ SIN KONTO, OG DERVED MISTER ALLE OPTJENTE POINTS."

Hvis du er enig i denne betragtning så giv din mening til kende ved at skrive til <www.kandu.dk> på adressen service@kandu.dk
Det er på tide at få gjort op med de talrige eksempler på dårlig opførsel...

Henrik, Slagelse

PS: Der fordeles portioner à 50 points til de 10 første deltagere der tager del i debatten.

Accepteret svar
Fra : bantam

Modtaget 510 point
Dato : 17-03-03 17:31

Endnu en god grund til en gang for alle at få fjenet de point.

Har sagt det før, og jeg bliver ved med at mene det, så man ikke så de pointjægere, og man slap for kommentarer ala det citerede.

Medvenlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-03-03 17:37

jeg synes dæleme også den er grum, uffe hjalp jo bare vedkommende, at han gør det i 3 omgange, er vel ligegyldigt...

huiiii se en kakaofugl------------------->

Godkendelse af svar
Fra : h_blunck

Dato : 17-03-03 17:45

Tak for svar. Jeg er lidt ked af jeg ikke vidste at man IKKE endnu kan fordele points.... Det troede jeg ellers kandu.dk havde fået lavet så man kunne fordele points. Sorry.... Ups... Må give ekstra points til dem der har svaret...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-03-03 18:00

Det er skægt, at folk, der er så negativ over point systemet selv er superbrugere... Voff' det?
Hvis man ikke er superbruger kan man jo alligevel deltage i debatten, men man slipper for at deltage i pointhysteriet...
ikk'?

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 17-03-03 18:04

Til Birgitta

man har jo ikke ret mange point at gøre godt med som ny bruger til at stille spørgsmål, derfor tilmelder man sig som superbruger og får 200 point, som du kan stille spgsm. for DERFOR!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-03-03 18:11

Jeg må ærligt indrømme at jeg selv engang imellem krummer tæer over nogen af de kommentarer som kommer ind imellem, men ram2's kommentar kunne jeg bare ikke ta'.........mit indlæg kunne undværes, meeen det var vel lidt "blær" da det vel ikke kunne forklares mere præcist end det var tilfældet.

Men ang. dit forslag om gule kort, så vil jeg støtte denne ide, men jeg må så tilføje at det bør kun gøres ved meget grove tilfælde/mange gentagne gange, ellers vil de få travlt på kandu.dk

Et eksempel er også zonker som fik det "gule kort" og er, efter hvad jeg ved, er den eneste som har prøvet at blive forvist fra kandu.dk

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-03-03 18:24

Hej med jer.
Nu er det jo ikke første gang at Ram2 er på banen med grove kommentarer.
Jeg kopierer lige denne kommentar,så er i fri for at bruge 40 point,for at komme ind og læse den.

http://www.kandu.dk/dk/spg/10839
Fra : ram2 Dato : 30-01-03 08:52

Hej Stp.

Med fare for at få min kommentar slettet, vil jeg lige prøve at forklare tilfældet.
Skulle lillemig være en kanduteamer, er det usmageligt skuespil, men alligevel så godt, at det må være et naturtalent.

Tilfældet "lillemig" er et typisk psykisk problem. Pseudonymet alene, afspejler i stor grad den intelligensmæssige mindreværdsfølelse, som er fuldt berettiget.
I sin lille indskrænkede kedelige verden, finder den et par store flokke, og vælger så at sympatisere med den ene. Valget foretages udelukkende ud fra en opfattelse af, hvilken gruppe "lillemig" tror den får størst gevinst fra.
lillemig kaster sig ind i diskussionen med noget ligegyldigt nonsens - den bavler rundt med en ortografi der ligger på 2. klasse niveau (m. specialundervisning), i håb om et anerkendende skulderklap.

Historien om musen og elefanten - "Orv hvor vi tramper" - passer fint med mit billede af "lillemig".

Et godt råd til "lillemig" vil være: Søg professionel hjælp - eller hold kæft.
-------------------------------------------------------------------------------
MVH og en forsat god aften.
PS-Denne HR Ram2 burde efter min mening have et stort rødt kort
Brian

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-03-03 18:27

Til bantam. Jeg kanikke huske, hvor mange points, jeg fik til at begynde med, men hvis man er ligeglad med pointsystemet, så kan jo bare lave spørgsmål til lave pointtal, hvad der da også er mange, der gør. Hvis du stiller dyre spørgsmål, så rækker 200p alligevel ikke langt. Og så er man igen lige vidt. Jeg er stadig ikke superbruger, og mangler da ikke points... jeg kikker liiige ind næsten hver dag, så jeg får mit lille tilskud.. Og jeg synes, det er sjovt, når nogen kan bruge mit svar også selv om jeg ikke får noget for det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-03-03 18:27

Til bantam. Jeg kanikke huske, hvor mange points, jeg fik til at begynde med, men hvis man er ligeglad med pointsystemet, så kan jo bare lave spørgsmål til lave pointtal, hvad der da også er mange, der gør. Hvis du stiller dyre spørgsmål, så rækker 200p alligevel ikke langt. Og så er man igen lige vidt. Jeg er stadig ikke superbruger, og mangler da ikke points... jeg kikker liiige ind næsten hver dag, så jeg får mit lille tilskud.. Og jeg synes, det er sjovt, når nogen kan bruge mit svar også selv om jeg ikke får noget for det.

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 17-03-03 18:34

Fuck nu et af med de point.... det er for at hjælpe andre, og få hjælp at denne side er lavet....
personligt svare/kommentere jeg kun de spørgsmål hvor jeg selv synes mig kvalificeret til at svare/kommentere på!!!
Det ved jeg mange andre også gør... KEEP OP THE GOOD WORK ...

Mvh. dr_scooter

ps. i dette tilfælde gør jeg måske en undtagelse

Kommentar
Fra : summer

Dato : 17-03-03 19:37

Herligt at høre, at jeg ikke er den eneste der bliver svinet til af ram2. Jeg tror næppe jeg nogensinde har "mødt" en så usympatisk debattør som ham. Ignorer ham

mvh
summer

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-03-03 19:50

Det er den type mennesker man ikke kan ignorere

Birgitta....hvis du læser dette, så har du endnu en god grund til at blive superbruger.....50 point er trukket på kontoen

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 17-03-03 21:07

Det er dog utrolig, hvad man skal være vidne til.

Jeg stillede såmænd bare et uskyldigt spørgsmål og fik et hurtigt og godt svar fra "Uffe29", med lidt kryderi fra den selvsvingende "ram2".

Og så nu dette her. Det ser ud til, at der stadig er liv i gaden. *S*

//Knud

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-03-03 22:44

-------Ja, hvis vi ikke har nogle problemer så skaber vi da bare selv nogen -

tilslutter mig i allerhøjeste grad dem der stadig mener at pointene helt og aldeles burde blive afskaffet !!

sammen med bortskaffelsen af Formodet svar - tror jeg man kan konkludere at de rigtige "kandu-teamere" ( eller hvad det var de kaldtes ) vil blive tilbage - for det vil nok gøre et vist indhug i hjælpsomheden, og det er vel egentlig osse derfor Kandu opretholder pointsystemet.

Hilsen Fnoller / Karina

Kommentar
Fra : summer

Dato : 17-03-03 23:33

Pointene er roden til megen ævl og kævl på Kandu, men sålænge pointsystemet kører, synes jeg det må være et rimeligt forlangende, at brugerne anvender dem i den "ånd", som Kandu vel har tiltænk, og det må vel blandt andet være til "indkøb" af svar, til at vise hvem der scorer flest/er dygtigst/mest flittig, etc.

Årsagen til at pointene lige så godt kan afskaffes, er at ranglisterne ikke fortæller en dyt om brugerens kvalifikationer. Pludselig går en eller anden bruger agurk, og udlover ekstreme pointsummer, hvor 100-300 måske er det mere rimelige. Et dugfrisk eks. ram2 har lige givet 1200 i Kat. "Religion", som jeg er en flittig deltager i. Han gjorde det udelukkende fordi han troede, at han oven i hans svinske opførsel over mig, kunne gøre mig gal i skralden, ved at tilsidesætte mit fulkommen korrekte svar på hans spørgsmål.

Dette er bare eet eks. på hvorfor pointsystemet ikke er noget værd.

mvh
summer

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-03-03 00:15

Hej alle!

Ja- men så bliver jeg jo også nødt til at ytre min mening endnu en gang!

AFSKAF de POINT eller den nuværende MÅDE med latterlige POINTGIVNING for TIPS samt underlige og latterlige SPØRGSMÅL nu dog til MAX. 500; men med mulighed for forhøjelse.

PÅ den måde som det kører nu - duer pointsystemet ikke - og jeg mener ikke det er retfærdigt at nogle spørgsmål skal tælle så meget med til månedens præmie som det gør nu.

Jeg har mange gange skrevet mim mening om disse POINT der med nuværende system skaber alt for megen splid.

Hvis man ikke kunne vinde en præmie ved at skrabe point sammen, ja så tror jeg alt blev bedre, jeg har foreslået at man kunne lave lodtrækningen om baseret på andre ting end totale point.

Men man kunne måske også nemt lave pointsystemet om til f.eks. at et accepteret svar gav 1 point og et tip der har fået min. 3 stjerner gav 1 point og lad så diise samlede point være basis for lodtrækningen, ja så tror jeg vi undgår dette point-fnidder.

Mvh
Bjarne