/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
VGA (bærbar) til VGA (tv) ...
Fra : 4602
Vist : 480 gange
100 point
Dato : 10-10-08 16:24

Hej alle.

Nu har jeg endelig fået et tv med vga-stik og jeg vil gerne bruge tvet som skærm. Jeg har prøvet med en stationær computer og der virker det perfekt. Jeg kan bare ikke få det til at virke med min bærbare. Jeg kan bruge tvet som skærm 2 via S-vhs, men jeg kan ikke få signalet ud igennem vga. Jeg håber at én der kender de rigtige indstillinger … på forhånd tak.

TV: Samsung 656

Bærbar: Packard Bell Easy Note w3823 med ATI Radeon Xpress 200M grafikkort. Kører med windows XP

Accepteret svar
Fra : Petwh

Modtaget 110 point
Dato : 10-10-08 16:48

Det er muligvis fjernsynet der ikke accepterer computeren hvis opløsningen er for høj. Jeg har selv et samsung plasma, og her skal opløsningen sættes til det der står i manualen, eller lavere. Derefter skal computeren sættes til fjernsynet, og derefter tænde fjernsyn, for til sidst at tænde fjernsynet. Det hjalp for mig ved at gøre det i den rækkefølge.

Derudover skal du muligvis ind at i skærmegenskaber, og vælge opløsning på skærm to, og derefter "skifte over"...

Held og lykke

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 10-10-08 16:49

Mit umiddelbare gæt er, at du skal højreklikke på skrivebordet og gå i egenskaber for skærm.
Der skulle du ha´ muligheden for at skifte fra Primær til sekundær skærm...og omvendt?

Hvis du får en anden mulighed, skal du vælge VGA og IKKE LCD som mange tror....

Men jeg vil altså ikke være påståelig *S*

Godkendelse af svar
Fra : 4602

Dato : 10-10-08 18:28

Tak for svaret Petwh.