/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Printe på begge sider af A4
Fra : Nanabn
Vist : 1296 gange
50 point
Dato : 10-10-08 11:07

Hej

Hvordan printer jeg på begge sider af et A4 papir?

Med begge sider mener jeg både foran og bagpå..

Tak!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-10-08 11:13

du vender papiret, hvis printeren ikke kan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-08 11:14

Citat
du vender papiret, hvis printeren ikke kan

Ja - hvad skal man sige

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-10-08 11:15

Du kan også køve et trykkeri

Kommentar
Fra : Nanabn

Dato : 10-10-08 11:18

Disse useriøse svar kan ikke bruges...

Det er ret vigtigt at jeg finder ud af det, da jeg skal udskirve brochurer, som skal bruges i dag

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-10-08 11:19

du er ikke for knøv

Citat
- Ubesvarede 3
- Besvarede 2
- Annullerede 2
- Slettede 0
Ialt 7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-08 11:33

Citat
Disse useriøse svar kan ikke bruges

Der er IKKE noget useriøst i det....

Kan din printer ikke vende papiret er der kun fingrene der kan...

Der ER ikke andre muligheder....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-10-08 11:42

Hvis printeren ikke kan printe på 2 sider så må du helt manuelt vende papiret i printeren og så printe ud igen. Det er det de prøver at fortælle dig.

Når du skal printe side 2 ud, så prøv med en side først, sæt evt. et kryds øverst på siden, så kan du se hvordan de skal vende.

Print så det antal sider ud som printeren kan rumme, vend dem, print side 2 ud og du har en stak færdige sider med tryk på begge sider.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 10-10-08 12:01

Kan du i din printerdriver vælge noget der hedder duplex, er det det du skal vælge, - findes det ikke kan printeren automatisk printe på begge sider af arket.
Kan du vælge dette vil der normalt også være mulighed for at vælge indbinding efter kort kant og indbinding efter lang kant.
Sådan fungerer mine printere.
Ammitz

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-10-08 12:02

Nogle printere kan printe på begge sider - men ikke alle. Nanabn kik i din manual, elle rundersøg din printer på nettet/importør. Printeren/programmet skal stilles til det.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-10-08 12:07

Alle printere kan printe på begge sider.
På nogle printere skal man selv være det såkaldte duplex magasin og vende papiret manuelt som der er blevet svaret.
Vi burde vel ikke svare på grund af de oplysninger fra Teil!?????????????????????????????

hawaii7

Kommentar
Fra : Nanabn

Dato : 10-10-08 12:21

Tak for jeres svar

Jeg har selv fundet ud af det...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-08 12:28

Hvis du har fundet en "smart" løsning vi ikke kendte - skulle du da lige skrive hvordan du har gjort....

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 10-10-08 20:02

Citat
Alle printere kan printe på begge sider.

Håber det er DYR fidus__
med mindre du vender papiret o.s.v
MIN kan sgu ikke, medmindre__/ ovenævnte
og helst ulige sider + lige sider, når man vender det hele

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-10-08 22:56

Nanabn

Når Teil er i det useriøse hjørne, så ignorér det, og gå videre - spild ikke din tid med irritation...

Jeg kunne godt tænke mig, at vide hvordan, da jeg ofte har brug for det.

Hvad gjorde du?

Hanne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-10-08 08:43

Citat
Når Teil er i det useriøse hjørne, så ignorér det, og gå videre - spild ikke din tid med irritation...

Jeg kunne godt tænke mig, at vide hvordan, da jeg ofte har brug for det.

Hvor dum kan man være, vend papiret hvis printeren ikke kan.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-10-08 11:44

Teil

Hanne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 12:09

Citat
vend papiret hvis printeren ikke kan

Og husk at den side der ER trykt på skal vende op (kunne ses)

Så reelt skal papiret ikke vendes - det har printeren gjort - det skal bare stoppes i igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 12:12

Nå ja....

Det skal jo vendes så skriften ikke står på hovedet....

Hold da kæft hvor er det besværligt at forklare

Kommentar
Fra : Nanabn

Dato : 11-10-08 13:33

Citat
Når Teil er i det useriøse hjørne, så ignorér det, og gå videre - spild ikke din tid med irritation...

Tak, jeg ignorer

Citat
Jeg kunne godt tænke mig, at vide hvordan, da jeg ofte har brug for det.

Hvad gjorde du?

printeren var en CanonColour... inde i properties skulle jeg bare slå '2 sided printing' til og vælge funktionen 'long edges'.

Det varierer meget fra printer til printer, men ja, som nogle her har været inde på, så kan man vælge det inde i printerindstillinger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 14:03

Ja...

Så meget snak for ingenting

Det kunne så være undgået hvis du havde deltaget i dit spørgsmål....

Hovedsagen er du fik det løst så spørgsmålet kan lukkes....

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 11-10-08 14:28

Og pointene går til..........Teil \o/

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-10-08 20:30

bruuno117 -

Det sku' da være for at lukke munden på ham