/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Bedste Idrætsefterskole Fyn/Jy
Fra : PeterPeter
Vist : 3419 gange
100 point
Dato : 10-10-08 11:05

Hej Hej

Min søn er meget aktiv på det sportslige plan og ønsker at komme på Idrætsefterskole om et par år (som sin 10.klasse)

Jeg ØNSKER at han kommer på den bedste Idrætsefterskole !!

Enste krav er, at skolen ligger i Jylland eller på Fyn.
Prisen er ikke det afgørende.

Hvilken er den bedste - den mest attraktive ???

Jeg har hørt, at Oure på Fyn skulle være én af de 3 bedste - men hvilke er de 2 andre ??

Nogen der kan hjælpe ?? Tak

/Peter

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-10-08 11:17

Lad ham ØNSKE og vælge skole

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 10-10-08 11:29

Hverken min søn eller jeg har viden om, hvilke skoler der er gode eller dårlige !!

Og når man søger på nettet, er der RIGTIG MANGE skoler - så derfor ville det være super, hvis der var nogen der kunne fortælle hvilke skoler der var gode - og hvilke der ikke er !!!

På den måde er det lidt nemmere for min søn at vælge - blandt de bedste....

Fortsat god dag.

/Peter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-08 11:48

Citat
hvilke skoler der var gode - og hvilke der ikke er

Den der er god for den ene er måske ikke god for den anden

Så den klassificering kan du ikke bruge til noget...

Du skal rundt på de forskellige - se forholdene - og stille evt. spørgsmål direkte til ansatte/ledere der..

Du kan selvfølgelig forlods finde dem der passer bedst til jeres krav inden den "store" køretur....

Kommentar
Fra : svensven

Dato : 10-10-08 11:54

Kan varmt anbefale Ålborg sportshøskole.

http://www.sportshojskolen.dk/

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 10-10-08 13:14

Sportshøjskolen ser rigtig interesant ud og godt med en anbefaling.
Det er desværre bare ikke en efterskole - Min søn skal gennemføre 10. klasse på en Idrætsefterskole.
Men tak for svaret.
/Peter

Kommentar
Fra : svensven

Dato : 10-10-08 15:05

OK held og lykke med foretagendet. Det er en rigtig god ide du og din søn har.

MVH svensven

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 10-10-08 15:41

Oure er rigtig god men det er langtfra alle idrætsgrene de dækker.

Prøv at søge her http://www.efterskole.dk/Find%20din%20efterskole.aspx snak med en skolevejleder i jeres kommune og tag så ud til dem der tiltaler jer og prøv at danne jeres eget indtryk.

Både med egne og andres børn er det mit indtryk at det ikke betyder så forfærdeligt meget hvad det er den enkelte efterskole udbyder fordi det der giver indhold til opholdet er dels det at være så tæt sammen med så mange jævnaldrene i så lang tid og så det at være væk fra det vante miljø for første gang i lang tid. Så din søns efterskole skal nok ende med at blive den bedste for ham.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-10-08 17:22

Jeg har selv gaaet paa Haarby Sprog- og Sportefterskole paa Sydfyn, og den kan jeg klart anbefale... En masse sport, engagerede, unge lærere og god beliggenhed!

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 11-10-08 00:21

I midtjylland ligger Flemming Efterskole og Elbæk Efterskole, det skulle vist være idrætsefterskoler begge to

Kommentar
Fra : umarsuper

Dato : 13-10-08 22:37

I kunne fx gå ind på google.dk og så lidt nærmere på problemet. Min personlige meninge er at i begge skoler er lige gode........

Annuller spørgsmålet
Fra : PeterPeter

Dato : 26-11-08 19:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål