/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Væv på "glatte" vægklinker ?
Fra : baksen
Vist : 1076 gange
100 point
Dato : 09-10-08 22:36

Er i gang med total-renovering af 70'er-villa.

Findes der et PRODUKT eller en METODE, der gør det muligt at male/pudse/spartle glaserede klinker, med henblik på afsluttende opsætning af glasvæv ?

Det "handler" om, at gøre klinkerne "modtagelige" for alm. spartelmasse - eller alternativt et færdigt produkt med samme egenskab

På forhånd tak for gode forslag ell. ideer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-08 22:43

For mange år siden, købte vi hos Flügger noget til at sparte ud på fliserne i køkkenet, hvorefter vi tapetserede..

Så spørg hos Flügger, eller en anden proff. farvehandler

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 09-10-08 22:44

Der er malemetoder til maling af vægfliser, og du kan både spartle eller lægge nye klinker ovenpå eksisterende. Ang. maling, kan du få vejledning ved farvehandleren, og til klinkegulv, vil de hjælpe dig i byggemarkedet.

Accepteret svar
Fra : valdera

Modtaget 100 point
Dato : 10-10-08 11:20

Ja prøv at gå ind på Skalflex hjemmeside

det kan ifølge deres konsulent klæbe på alt selv et spejl der er indmuret

hilsen Valder

Godkendelse af svar
Fra : baksen

Dato : 12-10-08 19:15

Tak for svaret valdera - det var nok LIGE det jeg søgte

Også tak til "de andre svarere" ....