/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Kan man polere en porcelænvask
Fra : hanshvem
Vist : 2493 gange
83 point
Dato : 09-10-08 21:32

Hej alle!

Vi har en porcelænsvask der er blevet lidt slidt/mat med årene.
Kan det lade sig gøre at polere den op?
Kan/må man bruge SLIPOL fra Sadolin, eller kan man bruge noget andet?

Mvh.
Thomas

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 93 point
Dato : 09-10-08 21:48
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-10-08 12:18

Hvis overfladen er meget ujævn, skal du måske starte med vådslibepapir fra 800 til 1600, det grove (800) først. Svøb om en fast svamp, så du følger overfladen. Sunes link dur kun til streger fra metal, mens dit formentlig skyldes brug af skurepulver. Så prøv gerne Slipol samt en masse knofedt eller maskinkraft. Der skal kræfter til, for polering er en meget lokal smeltning af overfladen. derfor meget lettere på acrylplast end på glas og porcelænsglasur.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-10-08 13:33

Vrøvl wienerkalk er at foretrække

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-10-08 14:11

God arbejdslyst!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-10-08 02:10

Du kan få nye keramiske vaske for få hundrede kroner. Så polering er ikke umagen værd. Armaturerne er det dyreste. Dem kan du overføre til en ny vask.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-10-08 10:17

såfremt emalien er beskadigt / slit så er der kun en vej og det er ny

Godkendelse af svar
Fra : hanshvem

Dato : 18-10-08 10:59

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-10-08 16:42

Takker og bukker