/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hd til bærebar
Fra : ultra2
Vist : 1048 gange
50 point
Dato : 09-10-08 21:20

jeg har købt en maxtor usb disk til min bærebar
hvis jeg nu brækker kassen op kan den så sættes til i min bærebar der er plads
altså er alle stikkene i kassen

nogen der har prøvet det
den rigtige sokkel er lige så dyr som hd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-08 21:55

Vil du udskifte den nye HD med det der sidder i den bærbare nu.
Hvilken type harddisk har du købt ............ SATA eller PATA
Hvad hedder din bærbare navn og type

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-10-08 22:26

hp pavilion 8998 eo

der er plads til 2 hd jeg syntes bare at det var bedre at de sad indeni

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-10-08 16:27

og så har jeg lavet den til win xp
selv om den var købt med vista

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-08 16:38

Jeg kan ikke finde nogen manual til din HP og jeg kender den heller ikke.
hp pavilion 8998 eo

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-10-08 18:46

HP Pavilion Dv9889 eo

undskyld jeg skrev forkert

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 10-10-08 19:41

Og nu fandt jeg din comp.
Til min store overraskelse kan der være 2 harddiske i den (jeg troede ikke rigtigt på det)

Som jeg ser det sidder harddisken i en holder (caddy)
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01278466.pdf
Afsnit "genmontering af harddisk"

Men du kan lige kigge ned i HD - rum nr. 2 og se om der skulle ligge/sidde en harddisk caddy

Ps. Jeg skifter tit harddisk og dermed styresystem på mine bærbare. (Compaq og Zepto)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-08 19:42

Ps. De 2 skruer som låser harddiskdækslet kan være af TORX typen.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-10-08 20:19

der er ingen caddy det hviste jeg godt den koster ca 700 kr
men er der stik i maxtor den sidder jo i en plast kasse med usb så jeg ved ikke om man kan åbne kassen (den går måske i stykker ) og så sætte hd til stikket

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-08 20:40

Det stik der er i den caddy passer i den ene ende til comp og den anden passer til harddisken.
Så du kan højst sansynligt ikke bare sætte den til.
Til mine ekstra harddiske har jeg købt en caddy til hver, dog kun et par hundrede pr. stk.
Husk det er en 2,5" hardisk i den bærbare - men de eksterne kan være 2,5" eller 3,5"
Nogle eksterne harddiskkabinetter kan godt være lidt svære at skille ad.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-10-08 20:54

hvor køber man så en caddy til rimelig pris

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-10-08 21:04

det er 2,5 for den er ikke ret tyk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-08 21:12

Du kan søge på nettet, og jeg fandt en i singapore som sendte den.
Men du skal vide helt eksakt hvad den hedder til HP (den kan hedde noget andet end harddiskcaddy)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-10-08 21:28

har du adr til singapore

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-08 21:40

This confirmation only indicates that your transaction has been processed successfully. It does not indicate that your order has been accepted. It is the responsibility of Pchub.com to confirm that your order has been accepted, and to deliver any goods or services you have ordered.

If you have any questions about your order, please email Pchub.com at: chong2@pchub.com, with the transaction details listed above.

Thank you for shopping with >>>>>>Pchub.com.
When you submit your transaction for processing by WorldPay you confirm your acceptance of WorldPay’s shopper privacy policy, a copy of which can be viewed at: http://support.worldpay.com/shopper/privacy/

To find out more about how your transaction was processed, visit WorldPay’s Frequently Asked Questions at:
http://support.worldpay.com/shopper/faqs/

Id Description Warranty Weight Qty Unit Price Net Price
4978 Compaq Armada E500 HDD Caddy /Cable/Adapter,,139123-001 1 Month(s) .04 2 5.07 10.15
Total Items Weight .04 Total Customs Value 10.15
Packaging Weight .20 Freight 29.43
Total Consignment Weight .24 Total Invoice Value 39.57

Du kan risikere at der kommer told oveni. (det kom der ikke hos mig)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-10-08 22:03

det er for svært for mig så jeg opgiver og siger tak hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 10-10-08 22:04

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-08 08:54

Ok - det er heller ikke så nemt, at snakke med Singapore.