/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Piskesmæld.
Fra : iOliver2
Vist : 2272 gange
100 point
Dato : 09-10-08 19:31

Hej ..

Jeg er her, en god måned efter en alvorlig trafik ulykke begyndt at få ondt i nakken, især hvis jeg vågner om natten og om morgenen .. det kan også forekomme om dagen.. Har tænkt mig tage til lægen, men er det ikke noget med at piskesmæld ikke kan bekræftes, eller afkræftes om man har?

Jeg havde på ulykke tidspunktet ingen ulykke's forsikring, da jeg var ved at få den lavet, og ikke nåede det. Hvis der skal være tale om erstatning for piskesmæld, kan jeg så kræve det fra hans forsikring, eller skal jeg have haft en ulykke's der? Modparten har hele skylden i ulykken ..

Vh Oliver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-08 19:37

Et piskesmæld kan sagtens komme efter en måned, og da der er optaget rapport, skulle det ikke være noget problem, at føre bevis for det.

Hvis du har selv har en ulykkesforsikring, får du udbetalt evt. erstatning fra begge forsikringer, men
kun hvis du får varig men over 5% kan det komme på tale

Der skal gå mindst et år, fra uheldet, til en evt. erstatning kommer til udbetaling, da det jo er sandsynlighed for at du kommer over uheldet uden men

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 09-10-08 19:43

Okay, synes nemlig først det er nu det er ved at komme.. Også rimelig stor sansynlighed for det når man bliver påkørt frontalt med +100 skulle jeg mene..

Okay, så vil jeg anmelde det til forsikringen efter jeg har fået snakket med min læge..
Erstatningen er heller ikke noget der haster, men hvis jeg har krav på det, vil jeg selvfølgelig kræve det.

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 09-10-08 19:43

Af en spritter endag.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 09-10-08 19:44

Det er den der er skyld i ulykken der skal give erstatning(altså vedkommendes forsikring). Dit problem er at der er gået en måned. når det gælder erstatning skal skaden helst konstateres hurtigt efter ulykken. Men skynd dig til lægen. jeg mener at have hørt man er blevet bedre til at diagnostisere piskesmæld.

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 09-10-08 19:46

Det er svært når det først er kommet nu jo, der problemet er.
Men politirapporten er ikke færdig endnu, så tror slet ikke det er noget problem med at det først bliver nu. Forsikringspenge for bil mm er heller ikke udbetalt endnu.

Okay, kunne være rart at få bekræftet om det er piskesmæld eller ej.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 09-10-08 19:48

Prøv engang at læse denne artikel, så kan du læse at spisesmæld ikke nødvendigvis opstår med det sammen

http://www.bar-service.dk/Files/Billeder/BARservice/pdf/Forsvar%20politi%20og%20vagt/5.layout_piskesmld-endelig.pdf

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-08 19:49

Du må lige til lægen, han skal også udfærdige papirerne til forsikringsselskabet

Rigtig god bedring

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-10-08 19:55

Citat
Jeg er her, en god måned efter en alvorlig trafik ulykke begyndt at få ondt i nakken,

Var du i forbindelse med den alvorlige ulykke på hospital/skadestue ??? Anmeldte du skaden til dit forsikringsselskab.

Jeg mener at skaden skal anmeldes til forsikringsselskabet med det samme, hvis der skal være håb om erstatning.

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 09-10-08 19:58

Ans .. blev kørt med udrykning til kolding sygehus, så vil jeg da mene jeg var, og der er optaget politirapport

Nordsted, okay det vil jeg gøre så

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-10-08 20:14

Ok så skulle rapporten jo være i orden fra hospitalet.

Men jeg tvivler på at din egen ulykkesforsikring vil dække, da den ikke var tegnet på ulykkestidspunktet.

Fik du tegnet en ansvarsforsikring på din bil ?

Blev modparten dømt ? Ja ja jeg har lige læst i dine tidligere spørgsmål, der var du meget interesseret i hvilken straf modparten ville få.

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 09-10-08 20:29

Ans.
Ja - men da jeg kun havde ansvar skal mit selvskab ikke indblandes, skal ordne det selv med modpartens. Havde jeg haft kasko ville de have ordnet det hele.

Politirapporten er somsagt ikke færdig endnu, hvorfor ved jeg ikke, men nok fordi han har været indlagt en del tid. Jeg regner med han bliver dømt, men der går jo lang tid før han skal i retten, desværre.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-10-08 21:43

Hvis du har brug for råd og vejledninger fra fagfolk, kan jeg foreslå 2 patientforeninger, som arbejder for at hjælpe medlemmerne, det er hhv. www.ptu.dk samt www.whiplashforeningen.dk - er selv medlem af førstnævnte og fået god hjælp!

Clou

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 09-10-08 21:48

Jeg har et godt råd til dig.
Kontakt straks en Advokat,ikke en hvilken som helst.En som har meget med trafikofre Erstatningersager at gøre.
Min x har været ude for det samme.Forsikringen som skal betale,vil gøre alt for at slippe.X skulle komme med tonsvis af dukomentioner fra specialister,lige lidt hjalp det.På et tidspunkt sendte de X til en spicialist som de selv anbefalede,da det ikke faldt ud til forsikringens fordel,forkastede de også den.Sådan kørte det i 4 år.Til sidst anerkendte de skaden,alt for lidt.Gennen ankerstyrelsen,fik det dobbelte af hvad de havde tilbudt. X fik fra modpartens forsikring,X egen forsikring,samt fra forsikring gennem a.kassen eller var det fagforening.
Det er ikke noget for det selv at køre denne sag
Erstatningen er kun et plaster på såret. Her 5 år efter siger X hellere havde været fri for erstatningen.Ville gerne været fri for hovedpinen,og de andre skader det gav.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-08 21:58

Lad lige lægen kikke på det før i gør Oliver helt forskrækket og som sagt, der skal gå et helt år, før der bliver udredt for en menerstatning, og det er jo slet ikke sikkert det går så galt - det vil da ikke håbe -

Citat
På et tidspunkt sendte de X til en spicialist som de selv anbefalede,da det ikke faldt ud til forsikringens fordel,forkastede de også den

Normalt får man det par læger at vælge imellem... det gjorde vi da???

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 09-10-08 22:30

Nordsted1 ser du ikke tv? I det sidste ½ år har der været utallige indslag om skadesramte der kæmper i årevis for at få erstatning

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 09-10-08 22:31

Til nordsted1
Citat
På et tidspunkt sendte de X til en spicialist som de selv anbefalede,da det ikke faldt ud til forsikringens fordel,forkastede de også den

X fik tilsendt en liste på 3 specialister,"fra forsikringsselskabet". de ville have x undersøgt af en af disse. Disse erklærringer forkastede de også.
Jeg vil ikke gøre Oliver nervøs. Mit råd var ment. Kontakt en god Advokat hvis det bilver aktuelt,prøv ikke selv at klare sagen med forsikringerne.
Undskyld Oliver,jeg håber det bedste for dig,altså ingen piskesmæld

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-08 22:41

Citat
Nordsted1 ser du ikke tv? I det sidste ½ år har der været utallige indslag om skadesramte der kæmper i årevis for at få erstatning

Vi har selv kæmpet for to erstatninger.... men først efter et år, da der skulle udredes for mén

Citat
Kontakt en god Advokat [B]hvis det bilver ak[/B]tuelt,prøv ikke selv at klare sagen med forsikringerne.

Den er jeg helt med på

Men allerhelst ønsker jeg at Oliver er en af dem der slipper uden mén, og dem er der heldigvis også mange af

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-10-08 06:42

iOliver2 jeg formoder, at du har haft kontakt til modpartens forsikringsselskab, i forbindelse med skade på din bil?

Du skal derfror kontakte modpartens selskab, og informer dem om - og til dem anmelde, at du er kommet til skade. Da det er dem som skal komme med en eventuel erstatning, vi de foranledige at udbede sig lægelige oplysninger mv.

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 10-10-08 16:13

Vil prøve at kigge på de 2 foreninger, og se af hvad hjælp jeg kan få det, hvis det nu skulle vise sig at være piskesmæld.. det må jeg lade lægen vurdere på mandag.

Hvis det endelig er vil jeg da også tage kontakt til en advokat. Ikke lige mit es at bøvle forsikringsselvskaber.

Mange tak for bemærkningerne, jeg håber også selv at jeg slipper uden piskesmæld

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-08 16:20

Citat
jeg håber også selv at jeg slipper uden piskesmæld

Det håber jeg også for dig, for et godt helbred er nu 1.000.000 bedre, end par tusser på bankbogen

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-10-08 10:55

Et piskesmæld vurderes først efter et år, da problemerne først skal stabiliseres.

Din egen ulykkesforsikring dækker IKKE, da den ikke var tegnet på ulykkestidspunktet.

Noget af det de vil se på, ar hvad du selv har gjort for at forbedre symtomerne?

Har du været ved fysioterapeut??? Har du kontaktet din læge???

Jeg vil sige, at når du hovedsaglig har smerter når du vågner om natten og om morgenen, så virker det mere som om en fysioterapeut kan klare det. Ikke som et piskesmæld.. Vær du glad for det, hvis det er.
Tro mig... det er dagligdagen der skal være påvirket, før de godkender det. Er det "bare" smerter i nakken nat og morgen, tror jeg mere på, at du har forstrukket dig, og spænder i musklerne.
Det lyder ikke som et piskesmæld. JEg satte "bare" i gåseøjn, for det i sig selv og også slemt no, men ikke nok til at det er et piskesmæld.

Gå til læge, få en henvisning til en fysioterapeut. Har du sundhedssikring - evt. via job, er der stor mulighed for at de vil betale op til 12 behandlinger.

Jeg tror det kan hjælpe dig meget, så du kan leve et godt liv uden smerter igen.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 11-10-08 16:41

køb en speciel hovedpude der støtter nakken - du kan se sådan en på http://www.tempur.dk/page391.aspx - men man kan få lignende hovedpuder billiger, hvis det ikke er det dyre mærke tempur.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 11-10-08 17:16
Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 12-10-08 01:02

Vil prøve at invistere i sådan en, kan være det kan fjerne lidt :)

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 12-10-08 01:12

husk hvis du har ca. normal højde skal pudens højde være ca 10 cm

Godkendelse af svar
Fra : iOliver2

Dato : 16-11-08 18:39

Tak for svaret Nordsted1.

Det er heldigvis ikke piskesmæld.
fysioterapi har hjulpet en del :)