/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
startspærre er det sikkert ???
Fra : dhmoelsted
Vist : 2499 gange
200 point
Dato : 09-10-08 16:59

vi har fået vores suzuki swift fra 1999 med fabriksmonteret startspærre stjålet , fdm siger det kan ikke lade sig gøre, lokale suzukiforhandler det samme , men importøren siger med det rette værktøj
måske
de 2 første påstår den er fjernet på et fejeblad.....
hvad siger i ??????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-08 17:05

Jeg vil påstå at importøren ved bedst

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-10-08 17:16

Min bil er også med startspærre og chip i nøglen.
Den lokale hælebar og nøglebutik, kan ikke desto mindre påtage sig at sælge mig en "reservenøgle" som virker på vognen.

Man har for længst lært sig hvordan det system kan omgås. Forhandlerne af "det sikre system" ved det godt, men er ikke meget for at indrømme det.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 09-10-08 17:21

Der har været en del debat omkring det at bilerne bliver stjålet, uden synligt bevist derpå (mangler glasskår mm), hvorfor bilejerne bliver nægtet erstatning..

Hvis det er sådan noget møj du er havnet i så prøv at læse her

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/03/07131547.htm

Prøv også at læse de link der er i bunden af siden

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-10-08 17:34

Ja det er sikkert men ikke 100% sikkert.
Du kan ikke bare kortslutte et par ledninger ved tændingslåsen som på gamle biler.
Der skal et speciel nøgle til med nogle date indprogrameret.

Nu er sikkerheden jo ikke større end en mekaniker på dit værksted kan lave en kopi af nøglen. På den måde kan din bil stjæles og du får meget alvorlige problemer med din forsikring når bilen bliver fundet igen, når der ikke er tegn på indbrud m.m. Mange forsikringsselskaber kender godt til problemet.

Generelt kan en bil med startspærre ikke startes.

hawaii7

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-10-08 19:05

det nordsted1, ligger link ind desangående , ja og transor med chip som i vores nøgler det er da nedslående læsning , bilen er desværre ikke fundet endnu , men at den skulle være kørt bort på en transporter tror jeg ikke på ....tak foreløbig honorering følger senere

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-10-08 19:14

Eks. nogen østeuropæere, de får kursus hjemmefra i hvordan de bærer sig ad med at bryde ind i biler og omgå de forskellige tyverialarmer og startspærrer alt efter hvilket bilmærke det drejer sig om, udstyres med specialværktøj og sendes så "på arbejde" her.......efter sigende tager det mindre end et minut for de dygtigste af dem, at få startet sådan en bil og køre væk med den.......

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 09-10-08 20:51

Arh..... Tvivler sgu godt ok på at en bil fra 99 ikke skulle kunne stjæles..... Startspærre eller ej..... Der har da været flere udsendelser på tv hvorbiltyve har visk hvad de kan.... og en 99 burde være et 30-60 sek. job for en garvet biltyv.... Desværre....

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-10-08 21:18

Arh..... Tvivler sgu godt ok på at en bil fra 99 ikke skulle kunne stjæles..... Startspærre eller ej..... Der har da været flere udsendelser på tv hvorbiltyve har visk hvad de kan.... og en 99 burde være et 30-60 sek. job for en garvet biltyv.... Desværre....

det blir værre og værre hos zuzuki impotøren siger man idag til mig at sikkerheden i en årgang 1999 , skulle være som idag , blot er elektonikken forenklet i forhold til dengang , osse en fra idag kan stjæles , nå men det er en ringe trøst , og at så måske man skal ha vrøvl med fors. er en anden sag....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-10-08 21:28

hmmm, må være blevet gammel og senilkonfus

syntes da bestemt at de sagde psykologistuderende i radioen for 11 dage siden, men kan se i eb at det var pædagogstuderende ??

en af dem må jo tage fejl, for det jkan da ikke være mig der husker forkert, VEL

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-10-08 21:29

sorry, den havnede lige i en forkert tråd

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-10-08 21:34

Tak for svaret Nordsted1.
nu kan man så bare vente og håbe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-08 21:37

Sikke noget hø.... jeg x fingre for at du i det mindste får noget erstattet

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 10-10-08 03:06

Hvis du ikke har haft bilen fra ny er der jo også muligheden for at tidligere ejere kan have lagt inde med ekstra nøgler til den, eller der evt. kan være bestilt en ny nøgle udfra bilens stelnummer hos Suzuki. Jeg ved ikke om Suzuki var begyndt med at nøgler skulle kodes sammen med bilen i 1999 eller om man blot kunne bestille nøgler der blev leveret kodet.

Dog vil jeg sige at hvis det virkeligt er en prof. biltyv der har været på spil, så kan de da knække stort set alle typer startspær. Det virker bare ikke sansynligt at nogen skulle bruge så meget krudt på en Swift fra 1999 - så teorien med et fejeblad er nok ikke helt skæv.

I mangler ikke tilfældigvist en ekstra nøgle som nogen kan være kommet i nærheden af på nogen måde?