/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Elektronisk køkkenvægt
Fra : maler-fidusen
Vist : 928 gange
100 point
Dato : 09-10-08 09:26

Jeg søger en elektronisk køkkenvægt den SKAL kunne veje pr.gram og ml. 0-3 kg (må godt kunne veje mere).
Fladen man vejer genstanden på skal være stor og flad.... med mulighed for at sætte evt. et fad eller lign. på.
Jeg skal bruge den til at veje dværgvædder kaniner på.... men jeg ønsker ikke at give knap 1000 kr. for en vægt -dette MÅ kunne findes billigere....
nogle forslag.. links - model nr. - egen erfaring?

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 09-10-08 09:29

Hejsa..

Jeg har lige købt en i Rema 1000 til 299 eller 399, og den virker så udmærket, den kan veje op 4 kg tror jeg at det var, den er digital, og vejer gram..

Den er faktisk på tilbud i denne her uge, jeg købte min i mandags

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-10-08 09:36

Selv om den digitale udlæsning er i gram, skal du ikke tro at en billig kinesisk køkkenvægt er så nøjagtig. Den kan jo sagten vise 1459 g selv om det rigtige er 1575.

De er mekanisk lavet meget primitivt, og det er det , det kommer an på.
Men hvis du bare skal se om krabaten har taget 10g på, kan du nok bruge den, bare du holder konstant temperatur, og nøjes med at måle ændringer.

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 09-10-08 09:44

Hej igen

Jeg bruger blandt andet min til måling af pulver til modermælkserstatning, og der virker det altså rimeligt nøjagtigt, vurderet på eksistensen. For har den, den forkerte konsistens, ja så får killingerne ikke den rette mængde, og så kan det slå deres maver i stykker, og i det her tilfælde er deres afførring altså blvet normal, så den virker god nok, der er ikke umiddelbart den store fejlmargin på..

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 09-10-08 10:22

Jeg skal kunne veje mine kaniner med 10 grams nødagtighed-- det vigtige element i dette er også at den flade man vejer på er firkantet/aflang således at HELE kaninen kan sidde på vægten - eller evt. i et fad som kan stilles ovenpå - det er til kaniner som vejer ml.1,4-1,9 kg.
Har luret lidt på muligheden for en brevvægt også.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 09-10-08 10:24

kan ikke se en vægt i tilbudsavisen for Rema 1000?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-08 11:01

Citat
Jeg skal kunne veje mine kaniner med 10 grams nødagtighed

I min barndom stoppede vi dem i en sæk og brugte en Bismarvægt

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 09-10-08 12:28

www.alstrom.dk/search_results.jsp?searchstring=vægt

Her kan du over nettet købe en vægt til omkring 200-400 kr.

Ammitz

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 09-10-08 13:25

Den er heller ikke i bladet.. Nede i vores afd. har vi på et område en masse stativer og kurve hvor der er ekstra tilbud, der fandt jeg den, og den er altså rimelig korrekt.. Men tænker at i også har det i jeres rema

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 17-10-08 12:24

ingen andre bud?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-10-08 14:19

Jamen har du set på hvad jeg skrev til dig?
http://www.alstrom.dk/search_results.jsp?searchstring=vægt
du skal bare skrive vægt ude i søgefeltet, - så kommer der hvad du kan vælge af vægte.
Dér kan du jo få hvad du har brug for, - har selv brugt lign. til at veje marsvinunger på.
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-10-08 14:25

Iøvrigt behøver du jo ikke en absolut flad overplade, - da alle disse vægte kan veje på en sådan måde, - at når du lægger f.eks. en hård plastplade elelr en skål på vægten, og trykker på start, - vejer den herefter kun indholdet i skålen, - eller det du sætter på pladen.
Vi vejede altid marsvin ungerne i en lille skål, - så løb de ikke væk, - men vi noterede hvor meget vægten nu stod på.
Ammitz

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 17-10-08 15:19

Ja jeg så det godt og har også skrevet til Alstrøm for at høre målene på fladen -- har fået svar den måler 15x15 så det kunne måske være en mulighed.
Jeg avler også marsvin og har en helt fin OBH vægt -- meeen voksne dværgvæddere på 1,4-1,9 kg er en helt anden sag end marsvine unger som kan vejes i en skål og vejer 80-100 gram :=)
Er fladen ikke stor nok vejer det ikke præcist når man vejer kaniner - og til udstilling skal de vejes rimelig præcis... derfor er jeg på jagt efter en ny vægt til kaninerne.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-10-08 16:58

Jeg vidste ikke at kaninunger kunne være så store, - er det en speciel race?
Ammitz

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 17-10-08 19:46

Det er ikke kaninunger men voksne dværgvædder kaniner på 6 mdr. og op som skal udstilles så de kan få stamtavle/blive registreret - det kan man nemmelig først når kaninen er over 6 mdr. og får over 92 point... det er ikke til unger

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 18-10-08 13:07

OK, - undskyld jeg var uopmærksom på at det ikke var unger!

Ammitz

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 19-10-08 14:54

ja så gode bud om en stor elektronisk vægt med maks 10 gram interval og min. 0-3 kg. søges!! stor flade hvor man vejer...

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 27-10-08 10:52

Da ingen har kunne finde frem til en vægt med de efterlyste kriterier, annulleres spørgsmålet

Annuller spørgsmålet
Fra : maler-fidusen

Dato : 09-11-08 08:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål