/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Sur lugt fra vandlås?
Fra : KaosKrew
Vist : 1923 gange
115 point
Dato : 08-10-08 21:56

Jeg har i noget tid døjet med en dårlig lugt fra afløbet i håndvasken, hvor jeg har forsøgt at afhjælpe problemet med både afløbsrens, klorin samt utallige husholdningsråd.

Efter at have skilt nedløbsrøret (røret løbende fra vasken ned til vandlåsen), kan jeg nu se at der sidder et tyndt, hvidt plastikrør indvendigt imellem nedløbsrøret og indlejret i toppen af vandlåsen. Dette rør er sprækket på langs. Røret er cirka 3 cm i diameter, og knapt én milimeter i tykkelsen.

Kan dette være årsagen til lugten, og er det noget man selv kan udskifte?

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 125 point
Dato : 08-10-08 22:06

Skift vandlåsen... det flækkede rør lader "aromaen" brede sig (fungere ikke længere som vandlås).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-10-08 22:08

NB: Måske du selv kan finde et nyt rørstykke i et byggemarkede, men det er ikke bøvlet værd, en vandlås koster ikke alverdens imm. 150-200
http://www.billigvvs.dk/shop/ProductModule.asp?Action=Search&SearchString=Vandl%E5s

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 08-10-08 22:37

Hejsa.

Kan kun give CLAN ret. Som faglært, kan jeg oplyse at det dels er træls, og hurtigere og billige at skifte hele hele vandlåsen.
Du kan finde billige både på nettet og hos lavpris byggemarkeder.

Mvh

joeson

Kommentar
Fra : KaosKrew

Dato : 09-10-08 22:08

CLAN og Joeson: Jeg bor på et kollegie, så tror en ny vandlås indgår i vedligeholdelsesaftalen som jeg har indgået under lejekontrakten - så det betyder umiddelbart at portneren står for udskiftningen af den defekte vandlås.

Årsagen til spørgsmålet var bare om det var noget jeg hurtigt selv kunne fixe, ved køb af nyt rør - men det er åbenbart ikke tilfældet.

Jeg takker for hjælpen!

Godkendelse af svar
Fra : KaosKrew

Dato : 09-10-08 22:09

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-10-08 12:51

Velbekomme og takker for points
Ja hvordan dit lejemål er strikket sammen, holder jeg mig lige udenfor, men efter viceværten... han ved med garanti, hvordan det hænger sammen (også vandlåsen).
Hygge...