/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Løn for post doc.?
Fra : lunalovegood
Vist : 7436 gange
100 point
Dato : 08-10-08 20:29

Hejsa derude,

Jeg ville høre om der er nogen, der ved om der findes specifikke regler for, hvad en post doc. får i løn (på et dansk universitet)? Er der forskel på dette universiteterne imellem (igen er jeg kun interesseret i de danske)?

Typisk er det sådan, at en post doc. selv rejser penge til sit projekt fra en fond el. lign.
Så hvis vi nu antager, at en post doc. får rejst penge nok til at udbetale en specifik løn til sig selv, må han/hun så dette? (Til sammenligning er det jo ingen øvre grænse for, hvad et firma må betale en erhvervs-phd-studerende, her er der kun en nedre grænse.)

Jeg har forsøgt at google, men finder ikke noget ang. regelsæt.

Jeg har kontaktet ansatte på det universitet, hvor jeg er ansat. Desværre er viden om løn til post doc. mest "mund-til-mund". Ingen kender til nogle konkrete regler, men har hørt "sådan og sådan"...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 20:40
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-08 21:34

Her er en stillingsannonce, hvor der bliver henvist til en overenskomst - så der må da være nogle regler??

Ansættelsesområde og tjenestested
Ansættelsesområdet er Aarhus Universitet og tjenestestedet er indtil videre Det Jordbrugsvidenskabelige Fakultet, Skovbrynet 14, 2800 Kgs. Lyngby.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst for akademikere i staten samt i henhold til cirkulære om stillingsstruktur for videnskabeligt personale med forskningsopgaver ved sektorforskningsinstitutioner
.

Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes ved henvendelse til seniorforsker Michael Kristensen på tlf. 8999 3940, e-mail: Michael.Kristensen@agrsci.dk eller forskningsleder Karl-Martin Vagn Jensen på tlf. 8999 3941, e-mail: Karl-MartinV.Jensen@agrsci.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-08 21:34

Hvis du har lyst til at læse hele annoncen, er den her

http://www.agrsci.dk/ny_navigation/jobs/post_doc

Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 08-10-08 22:21

Hejsa, tak for jeres besvarelser.

Det eneste jeg kan finde om løn for postdoc's i "Cirkulære om stillingsstruktur for videnskabeligt personale..." er

§ 4. Til adjunkter/forskere/post docs ydes et særligt tillæg på 37.600 kr.* årligt.

Hvordan finder jeg de der cirkulærer?

Jeg har søgt på google og har været inde på Finansministeriets hjemmeside.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-08 09:16

Tjek videre i det øverste link...

Det er jo IKKE ens alle steder...

Annuller spørgsmålet
Fra : lunalovegood

Dato : 24-10-08 19:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål