/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Opvaskemaskine - tabsbeholdere
Fra : uldahl82
Vist : 1005 gange
20 point
Dato : 08-10-08 19:57

Hej alle

Jeg har et spørgsmål vedr. min opvaskemaskine. Den er efterhånden 5 år gammel og af mærket Siemens. Den lille skydelåge beholder til opvasketabs/sæbe er efterhånden så slidt at skydelågen ikke "låser" når man lukker den. Jeg gør det at jeg smider tabsen i bestikkurven, men det er jo ikke en optimal opvask.

Er der nogen der ved om man kan skifte beholderen ? og kan man evt gøre det selv ?

Jeg har spurgt hos Punkt 1 men de vidste hverken det ene eller det andet.

Hilsen

Christian

Accepteret svar
Fra : fusses

Modtaget 30 point
Dato : 08-10-08 20:12

Hej

Her kan du købe dem alt efter modellen er prisen mellen 399 og 799,-

... har ikke lige erfaringen med lige dette men har med firmaet hvor jeg har købt ande løs dele...

du skal lige scrolle ned på siden til du kommer til dit mærke

http://www.nettoparts.dk/shop/-saebeautomat-52c2.html

Håber det hjælper lidt... du kan jo altid skrive til dem og spørge hvor stor "operation" det er...

God arbejdslyst

Fusses

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-10-08 20:38

jeg har samme problem, men jeg synes det virker udmærket med tabs-en i bestikbeholderen. men det er måske en klassisk ungkarlefejlvurdering.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-08 20:39

Som regel er sæbeautomater monteret fra ydersiden af lågen, sådan at lågeforpladen tages af først, for at kunne montere.
Lågeforpladen skrues som regel fast fra lågens inderside i kanten.
Der kan sidde en jordledning på forpladen med et stik.

Stikket / stømmen skal tages fra under denne operation.

Kommentar
Fra : uldahl82

Dato : 08-10-08 20:40

Super tak for tippet.
De havde desværre ikke lige en der passede til min model, men jeg har sendt dem en mail.

Kommentar
Fra : uldahl82

Dato : 08-10-08 20:46

Hej Eyvind

Tak for den grundige instruktion. Det lyder som en større operation. Er det noget man skal holde sig fra ? eller kan man sagtens selv kan skifte det?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 08-10-08 22:20

Vi har kørt med vores opvaskemaskine uden tabs beholder i 5 år. ved 50 graders vask smider den alligevel tabsen ned med det samme. Det går fint.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-10-08 07:14

Du kan roligt smide tabsen ned i bunden af maskinen, har selv gjort det i flere år,
grundet at min beholder ikke kan tage tabs, opvasken er i top.
min maskine er knap to år gl. Det er en Bosh.

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 09-10-08 08:28

enig med de andre, min tabsbeholder virker ok, men bruger den aldrig , smider altid tabsen i bestikkurven, så undgår man også , at den evt ikke åbner rigtig , hvis man har pakket den lidt rigeligt , det sker jo af og til, man gør...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-08 18:40

Det er lidt svært at råde om du kan gøre det selv.
Jeg syntes ikke det er svært - men jeg er også gammel montør fra Hobart / kitchenaid som bla.a. lavede husholdningsopvaskemaskiner.

Godkendelse af svar
Fra : uldahl82

Dato : 14-10-08 21:42

Tak for svaret fusses.