/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Memorycard..
Fra : Dumstrei
Vist : 1032 gange
100 point
Dato : 08-10-08 18:02

Hej.. Har lige købt et memorycard til min telefon.. men det kan også sættes ind til computeren..

Nu har jeg lagt nogle filer ind på det men hvordan finder jeg memorycardet på min computer..
har prøvet bare at sætte det i.. men min computer reagere ikke på det..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 18:03

Det ligger som et drev i stifinder....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 18:05

Hvis du ikke kan se i stifinder er spørgsmålet

Citat
men det kan også sættes ind til computeren

Og det er du sikker på ?????

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 08-10-08 18:06

og hvordan finder jeg det.. er ikke så klog på sådan noget..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 18:07

Du har sikkert en genvej til stifinder (eller filhåndtering eller hvad du har kaldt den)

Der ligger det som drev E F G H (alt efter hvor mange drev du har....

Der vil kun være et af dem der er vist med noget i.....

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 08-10-08 18:08

ja.. for det er sådan et adapter kort med så det nemlig kan sættes ind.. og har det også inde i computeren.. men mangler så bare at finde den mappe du snakker om..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 18:10

Det er vel hele telefonen du sætter til

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-10-08 18:11

Åbn Windows Stifinder, Win-Logo tasten+E, søg efer et drev der hedder Flytbart drev(X)

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 08-10-08 18:18

virker stadig ikke.. men har lige prøvet ved min storesøster computer og der kommer det frem med det samme..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 18:20

Nu må du lige forklare HVAD det egentlig er du har...

Er det en indbygget kortlæser eller hvad....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 18:22

Citat
for det er sådan et adapter kort

Hvad mener du med det ????

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 08-10-08 18:24

de fleste mobiltelefoner, har et kabel, der bruges til at overføre mellem tlelfon og computer. hvis det er Nokia, kan man på Nokias hjemmeside hente et program der hedder PCSuite.

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 08-10-08 18:36

har købt et memory card der kan sættes til mobil og til computer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 18:37

Citat
sættes til

Du mener vel sætte I

Hvad er det for et kort - det står på kortet

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-10-08 18:39

Et det et Micro SD kort med tilhørende adapter?

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 08-10-08 18:40

Citat
Et det et Micro SD kort med tilhørende adapter?

ja det er det..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-10-08 18:44

Telefonerne bruger normalt ikke samme slags filer og data, som computerne.

Du får ikke noget fornuftigt ud af at sætte telefonkortet i computeren og omvendt.

Hvis du skal hælde musik eller andet på telefonen skal det foregå med kortet i telefonen og den forbundet til komputeren med tilhørende software.
Kan ikke sige hvilken, når du ikke fortæller hvilken telefon eller computersystem.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-10-08 18:49

Jeg har ingen problemer med, at overføre filer fra PC til Micro SD kort - jeg gar overført ca. 3 GB MP3 filer, og de virker perfekt i en Nokia 5310.

Men hvilken hastighed er dit Micro SD kort - almindelig SD eller den hurtige udgave SDHC.
Hvis det er den hurtige type kan det være, at din kortlæser ikke kan arbejde med det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 18:52

HC er der ikke mange indbyggede kortlæsere der kan køre med....

Lad det sidde i telefonen og kobl den til komputeren i stedet....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-10-08 19:01

Refi - det har du ret i.

Af samme grund købte jeg også en extern læser hos Billigmedien i forbindelse med køb af et 4 GB Micro SD kortet.

Læser kr. 99,-
Kort kr. 95,-

http://www.billigmedien.de/?page=pi&a9=119&PHPSESSID=6c66fabd4df98e6cd301ece89bef2210

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-10-08 19:02

PS: Læseren er yderligere så smart, at den direkte kan benytte Micro SD kortet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-08 20:19

Og denne kan læse/skrive på Micro/Mini/alm. SDHS og SDHC
http://www.multimediaworld.dk/searchresult.asp?searchstring=mobilelite

Den bruger jeg og den installerer sig selv i XP og Vista og Linux

Alm. kortlæsere til SD kan ikke Læse SDHC

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-10-08 02:29

Citat
Telefonerne bruger normalt ikke samme slags filer og data, som computerne.

Du får ikke noget fornuftigt ud af at sætte telefonkortet i computeren og omvendt.
det er noget sludder, en memory kort fra en telefon kan sagtens læses og skrives på af en computer, problemet er sikkert i din indbyggede kort læser, ind i Enhedshåndtering og se om der er registreret en eller flere kortlæsere, ellers må du finde nogle driver til dem og installere.
Jeg har dårlige erfaringer med den slags indbyggede kortlæsere og bruger altid en ekstern kortlæser, det ved man hvad er, og den koster ikke ret meget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-08 19:15

Min Zepto læser alså SDHC kort. Men ja - hvis telefon filsystemet ikke kendes af comp. så virker det ikke.

Men husk lige at SD og SDHC ikke er det samme, for ikke alle kortlæsere kan læse SDHC