/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Bluetooth
Fra : lea
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 08-10-08 16:58

Hej

ER der nogen der ved om man kan bruge et bluetooth headset sammen med skype.

Mvh Lars

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-08 17:13
Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-10-08 17:26

Ja hvis du har et bluetooth "lydkort".

Det vil i praksis sige en bluetooth adapter som supporterer ludkortfunktion. Det er det langtfra alle som gør.

Dit bluetooth headset skal også kunne spille sammen med "lydkortet" . Da bluetooth protokollerne er så mange og forskellige, kan du ikke være sikker på at et tilfældig telefonsnegl spiller sammen med en tilfældig adapter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-08 18:27

Læg lige mærke til at skype selv sælger disse headsets.

Fra mit link...........................
Det trådløse Stereo Headset er specielt designet til at levere den højeste kvalitet af lydklarhed.
USB Plug- and-Play, ingen behov for kompliceret pardannelse eller opsætning, og der kræves ingen installering af software.
Direkte forbindelse til din computer tillader øjeblikkelig brug af Skype, musik, spil og film. Virker med Windows 2000/XP/Vista.
Lang levetid, over 8 timers kontinuerlig brug per opladning.
Charge and Talk™ funktionalitet tillader kontinuerlig brug under opladning.
Nem mikrofon mute funktionalitet.
Indbygget støjreduceringsmikrofon for højere stemmekvalitet.
Op til 20 meters effektiv rækkevidde

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-10-08 18:39

Ja men de trådløse , som skype sælger er ikke bluetooth.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-10-08 16:10

Som transor skriver skal du bruge et Bluetooth lydkort som dette -> http://www.plantronics.com/north_america/en_US/products/mobile/mobile-headset-accessories/bua-100
Med denne USB Bluetooth lydkort adaptor kan du så para adaptoren med et Bluetooth headset eks. http://www.pcheadset.dk/product.asp?product=866 som er et stereo headset.
PC'en & Skype ser det som værende et USB Lydkort med Stereo Udgang og MIC indgang hvorfor det vil virke med alle programmer også Skype.
Altså Windows bruger ikke Bluetooth men et USB lydkort, dette lydkort har ingen stik til ind & ud men benytter Bluetooth til at konnekte til et Bluetooth headset.