/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vand Post
Fra : svendgiversen
Vist : 538 gange
128 point
Dato : 07-10-08 20:53

Min fritstående postkasse i fint kobber er lavet forkert...

Brevsprækken sidder udækket på siden, lige under den øverste halvcylinder,
og en lille gummiliste, der fulgte med til at klæbe på oven over sprækken, var helt utilstrækkelig.

Den er nu faldet af, men både før og efter trængte/trænger der regnvand ind til min post,
og det hjælper ikke nok, at jeg har boret huller i bunden.
Her i sidste uge, da jeg var på ferie, blokerede våde breve for disse huller...

Jeg overvejer at klæbe et gammelt visker blad fast på den nederste del af den øvre halvcylinder
lige over åbningen af brevsprækken, der jo åbnes og lukkes med en vippelåge i plast.

Er der andre og bedre forslag?

Og gummi på kobberplade: Hvilken lim og/eller tætningsmasse bør jeg bruge??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-10-08 21:15

Hej svend.
Spurgte lige min "kloge" mand.
Vi har nemlig haft samme problem
Han købte noget tætningsliste , du ved det man kan sætte i dørene, og gav det ekstra danalim.
Og yes det holder endnu

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-10-08 21:31

Tætningsliste til døre?
Dem er der vist mange af??
Type/forhandler???

Og dana lim?
Almindelig eller kontakt lim??
Type/forhandler???

Det er jo udendørs og vådt...
Jeg tænkte mere på silikone?
eller "sekomastic" tætningsmasse, som man bruger til både??

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-10-08 21:37

Sanitetssilicone, det kan tåle vand.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-10-08 21:39

Hej igen svend.
Leif købte de selvkælbende gummilister . Dem man bruger hvis man har en gammel dør inde i huset som skal tætnes lidt . De er tre kantede han købte dem i XL byg. Der købte han også Dana lim den er flydende.
Vores er også udendørs og det hjalp altså.
Jeg ved ikke om du blev klogere men det er næsten den eneste måde jeg kan forklare dig det på.
Venlig hilsen Pia

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 138 point
Dato : 07-10-08 21:42

Hej igen.
Nu sendte jeg ham i værkstedet. Det er en klar kontaktlim der har nr 485.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-10-08 21:47

Nu må du ikke koste med stakkels Leif, Pia.

Foreløbig tak.
Svend

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-10-08 21:49

Han har været til lægetjek i dag og fik vist nok at vide han IKKE tager skade af at røre sig lidt mere.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-10-08 08:21

solution som til cykelslanger. Det er en kontaktlim og skal tørre før delene samles

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-10-08 10:54

Tak for svaret piaskov.

Jeg brugte og tilpassede en plast liste jeg havde,
og limede den på med "Pattex Kraft Kleber", det er "Dana Lim" bare tysk....

Nu afventer jeg næste regnbyge, ellers må jeg investere i mere overdækning af brevsprækken.