/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
panik mine billeder forsvandt
Fra : sansemotorik
Vist : 671 gange
200 point
Dato : 07-10-08 17:30

ved overførelse til computter. De første ca. 300 billeder lykkes. De resterende ca. 100 forsvandt (blev samtidig slettet fra kamera) Nikon D80.

Desværre meget vigtige billeder.

Er der mon nogen, som har et godt råd og evt. genskab til, om man kan finde de slettede billeder på hukommelseskortet med teknisk snilde? Evt. henvisning til kilde.

Håber på det bedste

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-10-08 17:36

Husk at kopier over til pc, en mere sikker måde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-08 17:44

Du kan bruge dette program, det er alle tiders --- pcinspektor

http://www.soerennielsen.dk/guider/pcinspector/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-08 17:46
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-08 18:12

Prøv engang at læse dette

http://tips.bsjh.dk/recovery/ det er det til første link du fik

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-08 19:24

Hvis du har en kortlæser, får du nok det bedste resultat med recovery programmerne.

Ps. Jeg kopierer også altid filer / billeder over.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-10-08 20:00

Nu har jeg altså ikke tjekket om programmet i linket her er det samme som de øvrige har foreslået, men det her ved jeg har reddet mange billedfiler

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=375

Og hvis du så vil høre et godt råd angående overførsel af billeder, så brug ALDRIG funktionen med at flytte billederne fra kameraet over i PCen, du ved nu selv en af tingene der kan gå galt, en anden er, at du også risikerer fejl i billedfilerne, så de ikke dur/eller ikke kan læses i PCen.

Kopier dem i stedet....og slet så billederne fra kortet i kameraets menu og ikke v.h.a. PCen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-10-08 13:36

sansemotorik, er det lykkedes for dig at få dine billeder tilbage

Sidder selv og skal prøve om jeg kan få genskabt nogle videofilm, men det vil ikke rigtig lykkedes,
så måske programmet er bedst til billeder?

Ville så prøve med de forskellige programmer fra denne tråd, men ser at det faktisk er det samme program der går igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-10-08 13:44

Så prøver jeg lige med dette program

http://www.recovermyfiles.com/

Kommentar
Fra : sansemotorik

Dato : 17-11-08 19:46

Ja det kan lyde lidt mystisk, men jeg tog chancen og overførte de forsvundne billeder igen...

Som et mirakel kom billederne pludselig frem, selv om de ikke var med ved 1. overførelse eller på display på camera. Fantastisk.

Tak for gode foreslag, som jeg vil gemme, men ikke håbe at få brug for.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-11-08 20:01

Heldet følger en vis kategori af mennesker

Tillykke med genskabelsen

Kommentar
Fra : sansemotorik

Dato : 17-11-08 21:01

hfm... hvordan gir jeg point videre....?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-11-08 21:06

Ved at trykke på accepter ved det svar du bedst kunne bruge (højre hjørne)