/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
nyt oliekedel - hvad er bedst
Fra : pylleb
Vist : 519 gange
40 point
Dato : 07-10-08 16:38

Hejsa herinde.!

Står overfor at skal have mit Olieunit skiftet efter bare 11 år som ellers er af støbejern og er et FER.

Ville det ikke være en fordel at få det evt. seperat, altså varmtvandsbeholder for sig og kedel for sig. !

Gad vide om der er nogle der ved om min kedel kan svejses så den kan bruges igen, da jeg fik at vide af en vvs mand , kedlen var utæt i svejsningen i bunden . >For ikke nemt at få nyt i dag - det er køb og smid væk.......øvvver....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-10-08 17:30

For nogle år siden brugte jeg et firma i Aarhus, som hed: "Svejseriet DERBY", men kan ikke i dag finde dem. De svejsede dengang topstykker for mig, som dengang var lavet meget i støbemetal.
Jeg vil så anbefale dig at forhøre dig om en løsning, på denne side:
http://www.absvejs.dk/

Selvfølgelig kan det lade sig gøre at svejse det, men ikke af enhver smed, - det skal også væreholdbart.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-10-08 14:32

Det burde kunne lade sig gøre af en dygtig mand med viden og håndelag.
Hvad firmaet kan er sådan set ligegyldigt.

Bed om dokumentation for svejserens certifikat.

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 08-10-08 22:35

Hej

Har kontaktet et par smedeværksteder og afventer svar fra dem.