/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Kabler / ledninger over vejen
Fra : Jesper_wood
Vist : 1860 gange
100 point
Dato : 07-10-08 13:17

Hejsa i den sidste tid har jeg lagt mærke til at der nogle steder i Haderslev området ligger noget kabler spændt over vejen.

Men kører over 2 stk der er lagt ud, lige efter hinanden. I vejsiden ligger der en boks.
Kan går ud fra de måler en form for hastighed, men er ikke sikker.

Kender i noget til dette ?

(ligger både i indre by og længere ude)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 07-10-08 13:21

Nix...

Det er trafiktælling....

Det foregår jævnligt mange steder - særligt i områder hvor man "planlægger" vejomlægning.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-08 13:22

Jeg tror nu mere den tæller, hvor meget trakfik der er på vejen

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 07-10-08 13:36

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-08 13:38

Selv tak....

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 07-10-08 13:51
Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-10-08 14:21

Der er en slags hastighedsmåling i den kasse. Det er primært for at kunne kende forskel på biler, cykler og andre trafikanter, når de skal tælles.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-10-08 15:07

Jeg ville da mene den er til at måle hastighed siden der er 2 ledninger. 1 ville jo være nok hvis man kun skulle tælle hvor mange der kom.

Men hvis man tænker sig om så kan den jo både måle hastighed, tælle og se hvilken retning der bliver kørt i...

Jeg ved ikke om den både måler biler, scootere og cykler eller om den kun er aktiv på den del af vej banen som bilerne køre på.